ахъм. най-големият терминатор на... така де, детелинки
оххх... ама недей го провокира, че ако знаеш къф организатор по провокациите е... веднага ше спретне ден, час, и, и ще ни привика на очна ставка, ами
@ диър драковски, това с детелините и любовта ми прилича на онова с шарените хартийки, които хората закачат и си наричат пожелания за нея. в къщата на Дева Мария например, има специални места, където да можеш да си оставиш написаните желания. нещо като няколко огромни скари от метал, окачени на каменна стена, на която се веят шалчета, хартийки и каквото се сетиш там друго. имат си разни поверия, не ми се задълбава сега.
както и като това други хора да си закачат мартеницата на живо зеленко, като видят щъркел. трети галят статуята на Жулиета във Верона, четвърти хвърлят монета в изворчето на глигана във Фиренца, пети пият кафето на щастието на площада в Сиена, шести като мен

го теглят в тазгодишния новогодишен късмет, пети еди кво си...
какво е да откъснеш детелина. четирилистна?!
и някак как да ти кажа... ме дразнят поетите с цветченцата, така де, детелинки, дето пишат за пеперудки, пък иначе не са лоши така... визуално.
имам предвид текста, нали
и ето понеже навлизаме в тема творчество, всякакво, изрових от папката с неизвестни автори* нещо за анализ, мхаха
Най-първо е нужно да хрумне идейка
на някой блажено седейки на пейка.
Със ентусиазъм и високопaрий
идейката тази прераства в сценарий.
Намираш другари - сродни души
и пускаш в главата им свойте мухи.
Така се оформя и колектива,
а то колективът - картинка красива.
Всеки дава мило и драго,
обхванат от грижа за общото благо.
Най-важен, разбира се, е продуцента -
пиейки мента,
улучва момента,
намира парички,
щастливи са всички
с крила на новоизлюпени птички.
Не е лека задачата и на режисьора,
който пък трябва да намери актьора
за главната роля
сред гениални двеста-триста
артиста.
Моли за помощ и сценариста.
Накрая след много пререкания
е известен избрания.
Обаче... Обаче,
трябва екип снимачен.
И директорът-режисьор
започва подбор
за своя отбор.
За осведомение
е нужно осветление,
чието оформление
не подлежи на съмнение,
за това се намира един осветлатор,
плътно прилепнал до баш-майстора оператор.
И дружинката тая
започва гуляйя.
В работната книга мъдро се дзверят,
за всичко акъли там ще намерят.
Кадър след кадър описва се драмата,
проследена най-точно от скритата камера.
Фарт, или кран, или пък панорама,
възможност голяма за киноизмама.
Пише си вътре за точката гледна
и дали ден е или нощ непрогледна.
Намерено е място за всеки актьор
в интериор
или екстериор.
Указания има на всяка сцена
за мизансцена.
Намира се веднага подходящ реквизит
и смисълът става ясен, не скрит.
Желаната дреха за всеки ще намери
не друг, ами гардеробиера.
С пудри, боички идва гримьора,
след като свърши
не приличат на хора
наще актьори
с очи ококорени.
И ето ти чудо,
и пада бремето,
и всичко е лудо
и спира времето,
и става безвремие.
Илюзия пълна, не знаеш къде си,
истина и неистина са се умесили.
"Само така - със мисъл и чувство,
само тогава се прави изкуство"