satanicart, on 15 февруари 2014 - 15:22 , said:
Това не е дори възглед, това е най-обикновен вандализъм.
Предивзикан от рок музиката. Масово. Това
е форма на бунт.
satanicart, on 15 февруари 2014 - 15:22 , said:
Значи приемаме тотално общоприетото мнение. Т.е. вървим с тълпата без дори да мислим. Хм, странна проява на бунтарство...
Разбира се. Говорим за общоприета представа за социално явление, свързано с изкуството. Така, както има общоприета представа за Ренесанса, за нашите Златен век и Възраждане - приемаме я. Извинявам се, че приемам общоприетите представи за Ренесанса, Възражаденто и пънка, без да мисля.
Но не ми е проблем да постъпя и иначе. Може да изфабрикувам някой трактат за Ренесанса с противоречащи на общоприетите възгледи и после даже да кажа "В този форум има обективни анализи на Ренесанса, в сравнение с които публикациите на "Британика" и Кеймбридж са като "Лека нощ, деца"
satanicart, on 15 февруари 2014 - 15:22 , said:
Ще кажа само това - свидетелствата на тези хора по отношение на разискваната тема далеч не са от първа ръка. Политиката на нарочване на някого/нещо за изкупителна жертва далеч не е тяхно изобретение.
Как го изчисли, че не са от първа ръка? Авторът, написал книгата за 60-те на Запад, не е западняк и не е бил свидетел на съответните явления ли? Напротив - от по-първа ръка не могат да бъдат тези свидителства.
satanicart, on 15 февруари 2014 - 15:22 , said:
Това го разбрах от първия път. И тук опираме до най-важното - каква част от дадена група хора трябва да отговаря на дадено условие за да можем да причислим цялата група хора към даденото условие? Както и да го гледам, лично за мен няма как да поставя знак за равенство между дадена група индивиди и дадено определение (каквото и да е то) за тях ако минимум 50 % от тези хора не отговарят повече от еднозначно на въпросното определение. Т.е. за да мога да сложа този знак за равенство между рок изпълнителите и рок феновете от една страна и бунта от друга, трябва поне половината от тези хора да са буквално символ на бунт. Нека не гледаме настоящето, а миналото - 60-те, 70-те, 80-те години на миналия век. Е, така ли е наистина? Ама наистина?
Предостатъчно е малка част от дадената група да отговаря на условието. Стига това да се случва постоянно в продължение на половин век и стига да няма друго нещо, което да отговаря повече на условието. Т.е. да няма друг музикален жанр, който периодично и постоянно да е асоцииран с бунт.
Винаги бунтовете и въстанията се вдигат от малцинство, най-малкото първаночално, и са насочени срещу мнозинството/срещу общоприети порядки.
satanicart, on 15 февруари 2014 - 15:22 , said:
Дори ти да си прав, ограничаване на периода за който говорим посочва само едно - дори някога да е бил, в наши дни рокът вече не е бунт. Т.е. синонимът много отдавна вече не е валиден. А първоначалният въпрос не бе "Рокът бил ли е някога синоним на бунт?"...
Това също неколкократно поясних. Има възходи и спадове. На Запад възходът отдавна е минал. В бившите соц страни - след това. Сега се измества още по на изток - в ислямските страни.
Ето доказателство. Възниква на Запад. Синоним е бунт. Просмуква се на Изток - синоним е на бунт. Отива в Азия - пак е синоним на бунт. Какво повече? Да стане синоним на бунт и Луната и Марс ли?
satanicart, on 15 февруари 2014 - 15:22 , said:
Какво имаме тук? Даване на определение за това изкуство от други хора, не от автора на поезията.
Точна за това говоря. Може едно произведение на изкуството да е замислено и създадено със съвсем различни цел, отколкото хората го възприемат. И точно при изкуството това се случва в най-голяма степен. В науката и в техниката няма. Не може да създадеш и произведеш телевизор, а някой да го ползва за автомобил.
Но адски много произведения на изкуството се разбират по различен начин, а за много и никой не знае точните мотиви и мисли, с които ги е създал автора им.
satanicart, on 15 февруари 2014 - 15:22 , said:
Кравай, Попа, Синьото, Петър Берон, Кръглото, баня Мадара, борсите за музика, бит пазарът - малко повече от двама-трима души. Интересното е, че тогава ни свързваше музиката. Сега, на стари години, пред телевизионни камери, една малка част от тези хора решиха, че едно време всъщност са водили партизанска война срещу милицията и изобщо властта и изпадат в истинско умиление по тази тема. Да, имаше и разговори на всякакви други теми, имаше и някои действия, но всичко това беше една съвсем, съвсем мъничка част от това което ни свързваше. 99 % от разговорите и действията се концентрираха върху музиката, алкохола и секса. Буквално никаква разлика с всички други младежи.
Как ни е приемало обществото? Така както приема почти всички млади хора по всяко време - като някакви хаймани, които не знаят какво правят и които изглеждат ужасно.
Темата за "преследването на рока" е толкова преекспонирана, че няма накъде повече. Да не мислиш, че милицията не ходеше и не биеше диско фенове?
Кво праим? Нищо. Опитите да надмогнем собствения си "аз" като преувеличаваме величието на собствените си постъпки в миналото е често срещано явление. През 1990 г. ме уволниха от работа след един малък скандал и бой с милиционера на входа на фирмата където работех - заради дългата ми коса. Няма нищо по-лесно от това да кажа "Скапаната власт се саморазправи с мен защото си бях пуснал дълга коса като знак на протест и бунт срещу нея". Само че не беше така - бях с дълга коса защото така ми харесваше и защото на момичетата им харесваше. Нищо повече.
Пак не си ме разбрал. Естествено, че музиката е свързващото. И основното. Не е нужно събиращите се да заговорничат срещу властта, за да кажем, че това е форма на бунт. Точно затова правим уточнението "форма на бунт". Това е дори бунт без да го съзнаваш. И ти не можеш да знаеш със сигурност какво са си мислели всички други по тези места. Това, че не са го изразявали гласно, не значи, че не са имали мисълта за него. Просто то не е било основна тема на разговор.
Чудесен пример за дългата коса! Ти си я носил заради музиката. Но милиционерът го е приел като бунт. Точно това е формата на бунт, която се опитвам да обясня. И имаше хора, които го правят и заради музиката, и за да са различни. А съзнателно да искаш да си различен е също форма на бунт.