

Модата на трибют бандите
Started by Panzergrenadier, май 14 2013 13:24
93 replies to this topic
#61
Posted 31 май 2013 - 09:31
Jimmy Pop, изпускаш факта, че Сабатон сами си пишат текстовете, докато Епизод ползват известни и национално значими литературни произведения.
А и, поне за мен, инструменталната част на Сабатон е класи над тази на Епизод. Но това си е мое мнение.
A че поляците са пред нас във всички отношения си е доказан и обективен факт. Независимо от плявата им.
А и, поне за мен, инструменталната част на Сабатон е класи над тази на Епизод. Но това си е мое мнение.
A че поляците са пред нас във всички отношения си е доказан и обективен факт. Независимо от плявата им.
Останал сам, прегърнах здрача
Изгубил се, открих нощта
На твоя гроб не ще да плача
Пред твоя кръст не ще скърбя
Изгубил се, открих нощта
На твоя гроб не ще да плача
Пред твоя кръст не ще скърбя
#62
Posted 31 май 2013 - 10:04
Какво значение има дали си пишат текстовете сами или изпозлват готови произведения? Аморфис също не си пишат текстовете. Пише им ги някакъв финландски поет, базиращ ги на националния епос Калевала. Не съм чул някой във Финландия да има проблем с това. Колкото до инструменталите на двете групи - въпрос на вкус. На мен пък подобни батални пауър метъли като на Сабатон са ми по-скучни и от AC/DC, но това не е важно в случая. Става въпрос за това, че проявяваме различен аршин когато сравняваме българската и чуждата рок сцена. Може би дори несъзнателно - поради това, че като преки свидетели на сцената виждаме абсолютно всичко, и хубавото и лошото. И това, че си бил свидетел на много посредствени изпълнения по родните клубове не означава, че сцената е слаба. Също както няколкото полски банди на световно ниво не правят полската сцена непременно силна в нейната цялост. И Полша беше само произволен пример. Смяташ ли например, че френската рок сцена е по-силна от нашата заради Годжира? Или португалската - заради Муунспел. Защото аз лично мисля, че това са две доста слаби рок сцени, въпреки тези банди.
Кое е класно и кое не, съвсем не е толкова лесно и унифицируемо за установяване.
Кое е класно и кое не, съвсем не е толкова лесно и унифицируемо за установяване.
#63
Posted 31 май 2013 - 10:30
Факт е, че тези сцени са били способни да произведат група на световно ниво, а нашата не е. Вината за това не следва да се търси само и единствено в публиката. Ако си гладен и пред себе си имаш български глетав твърд хляб и полски мек и вкусен, българския ли ще изядеш само от патриотизъм? Едва ли. Може да има десетки обективни причини, може българският хлебар да е най-малко виновен - в крайна сметка важен за потребителя е крайнят продукт. А той у нас рядко е завършен.
В случая просто изтъкнах един факт. Дали има значение той и какво е то - всеки си определя сам за себе си.
Аз, примерно, харесвам поезията на Дебелянов и Вапцаров. И няма да ми е приятно, ако някой почне да прави песни по тях (виж, ако отделен ред или фраза се вкара някъде като намек/препратка, би могло да е удачно, ако се направи добре). Така че напълно е възможно фенове на Вазов и Ботев да се чувстват по същия начин с Епизод.
Quote
Какво значение има дали си пишат текстовете сами или изпозлват готови произведения?
В случая просто изтъкнах един факт. Дали има значение той и какво е то - всеки си определя сам за себе си.
Аз, примерно, харесвам поезията на Дебелянов и Вапцаров. И няма да ми е приятно, ако някой почне да прави песни по тях (виж, ако отделен ред или фраза се вкара някъде като намек/препратка, би могло да е удачно, ако се направи добре). Така че напълно е възможно фенове на Вазов и Ботев да се чувстват по същия начин с Епизод.
Останал сам, прегърнах здрача
Изгубил се, открих нощта
На твоя гроб не ще да плача
Пред твоя кръст не ще скърбя
Изгубил се, открих нощта
На твоя гроб не ще да плача
Пред твоя кръст не ще скърбя
#64
Posted 31 май 2013 - 10:49
godsson, on 30 май 2013 - 22:11 , said:
Работа на публиката е да подкрепи артистите,а щом има интерес идват и продуцентите,дето се оплаква кой ли не, че ги няма никакви.А не някакви големи философи да ми бистрят на концерта на Слаш,че Alley Sin били такива и онакива и после да очакват и ние да извадим една световноизвестна банда.Гаранция ти давам,че ако беше чужда банда тия същите щяха да ръкопляскат чинно.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
#65
Posted 31 май 2013 - 11:05
Overhate, on 31 май 2013 - 10:30 , said:
Факт е, че тези сцени са били способни да произведат група на световно ниво, а нашата не е.
Единственият обективен факт е, че тези сцени са произвели по една група, която е постигнала комерсиален успех. Според мен най-вече заради западното разположение на съответните държави в географски и политико-икономически аспект. А че нашата сцена не е произвела група на световно ниво абсолютно не е факт за мен. Факт е само, че нямаме група със световен успех, което не е задължително да е свързано с качеството на музика или завършеността на продукта. Особено когато се намираш в бившия източен блок или на някое друго подобно място, за което на никого не му дреме.
#66
Posted 31 май 2013 - 11:10
Честно казано, не мисля, че Vader и Riverside са се спукали от комерсиален успех и се къпят в пачки. Те просто бяха припознати като сериозни имена в съответните си подстилове.
Останал сам, прегърнах здрача
Изгубил се, открих нощта
На твоя гроб не ще да плача
Пред твоя кръст не ще скърбя
Изгубил се, открих нощта
На твоя гроб не ще да плача
Пред твоя кръст не ще скърбя
#67
Posted 31 май 2013 - 11:43
godsson, on 30 май 2013 - 22:11 , said:
Гаранция ти давам,че ако беше чужда банда тия същите щяха да ръкопляскат чинно.
В същото време наши подгряващи банди били посрещнати (и изпратени) много добре - например Проджект Аркадия, които подгряваха Аксепт есента на 2012 г.
Jimmy Pop, on 31 май 2013 - 08:45 , said:
Епизод ... тук общо взето са превърнати в посмешище и са обект на подигравки.
Jimmy Pop, on 31 май 2013 - 10:04 , said:
Какво значение има дали си пишат текстовете сами или изпозлват готови произведения?
Jimmy Pop, on 31 май 2013 - 10:04 , said:
На мен пък подобни батални пауър метъли като на Сабатон са ми по-скучни и от AC/DC, но това не е важно в случая.
Jimmy Pop, on 31 май 2013 - 10:04 , said:
френската рок сцена е по-силна от нашата заради Годжира? Или португалската - заради Муунспел. Защото аз лично мисля, че това са две доста слаби рок сцени, въпреки тези банди.
Българската рок сцена е една от слабите в Европа, колкото и да ни не е приятен този факт. Което не значи автоматично, че няма добри български банди. Има, а причините да не станат известни поне в региона са много, но не съм съгласна да се обвинява публиката. В последните години определено интересът към българските банди се е повишил и то към нови групи.
Hedniska Blod
#68
Posted 31 май 2013 - 12:03
HeathenHeart, on 31 май 2013 - 11:43 , said:
Не е така. Имало е немалко случаи чужда банда изобщо да не се хареса, най-пресен пример - бразилците подгряващи Хелоуийн; през 2007 г. подгряваща на Мейдън беше групата на щерката на Стив Харис - направо я освиркаха.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
#69
Posted 31 май 2013 - 12:25
Jimmy Pop, on 31 май 2013 - 08:45 , said:
По какъвто начин и да го каже, все ще бъде игнориран. Проблемите в дискусията са основно два:
1. Половината от обвиняващите българската рок сцена в некачественост не са посещавали клубен концерт от поне десетина години (или пък са посетили за това време едноцифрена бройка участия), не са купили повече от три диска на родни банди
1. Половината от обвиняващите българската рок сцена в некачественост не са посещавали клубен концерт от поне десетина години (или пък са посетили за това време едноцифрена бройка участия), не са купили повече от три диска на родни банди
Очакваш някой да отиде да слуша група, която смята за некачествена? Примерно да се забия в някоя варненска маза да слушам група "Изтърбушени нерези", само защото са наши момчета? Групите са тези, които трябва да накарат хората да ги харесат, но на калпавите групи явно феновете им пречат. Не съм от София, но доколкото съм чувал някои групи си събират доволно количество хора на концертите, така че може и да не е от феновете.
Edited by 2+2=5, 31 май 2013 - 12:41 .
One Shih Tzu ... Seven Psychopaths
#70
Posted 31 май 2013 - 14:01
HeathenHeart, on 31 май 2013 - 11:43 , said:
Не ти ли идва на ум, че като ти е толкова скучен баталния пауър метъл, просто не го разбираш и не е стил за теб. Аз също не харесвам определени стилове, но смятам, че не ги разбирам, защото "не са на мойте честоти" и не раздавам квалификации. На всичкото отгоре стилът на Епизод не е толкова далече от баталния пауър метъл. Следователно харесването на родни банди трябва да е едва ли не израз на патриотизъм. Да, ама не - бандата или става или не. Ще съм щастлива, ако доживея наша банда да стане толкова успешна, колкото Сабатон.
С твърдението, че не се кефя на Сабатон, само исках да покажа, че разбиранията за качество са строго субективни. Нито съм казвал, че Сабатон са зле, нито че стилът им е калпав. Само, че на мен ми е скучен.
А ако харесвах Епизод само заради някакъв патриотизъм, то едва ли щях да се кефя толкова много на песните им по Вийон.

2+2=5, on 31 май 2013 - 12:25 , said:
Очакваш някой да отиде да слуша група, която смята за некачествена?
Не. Очаквам просто да си направи труда да се позапознае малко по-детайлно с родната сцена, преди да говори наизуст.
#71
Posted 31 май 2013 - 14:36
Jimmy Pop, on 31 май 2013 - 14:01 , said:
Не. Очаквам просто да си направи труда да се позапознае малко по-детайлно с родната сцена, преди да говори наизуст.
Сега ме накара да се замисля колко от изпълнителите и групите, които харесвам и следя от години, съм "опознал малко по-детайлно" от нечия сцена...
Нали осъзнаваш, че младите български изпълнители и групи не би трябвало да разчитат единствено и само на това, някой като теб и/или мен, да посещава всяко едно тяхно клубно участие, за да открие, че всъщност между тях има изключително качествени имена?
Истината е, че когато произведеш качествен продукт, той не остава завинаги скрит в мазето, а твърде скоро за него започват да говорят не само посетителите от мазето, а и комшиите от горните етажи...
18.06.2017 - Phil Collins
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
#72
Posted 31 май 2013 - 14:56
marillion, on 31 май 2013 - 14:36 , said:
Истината е, че когато произведеш качествен продукт, той не остава завинаги скрит в мазето, а твърде скоро за него започват да говорят не само посетителите от мазето, а и комшиите от горните етажи...
Това важи за страни с някакъв нормален музикален пазар и прилежащите му медии. Сред активно интересуващите се фенове у нас добрите неща се разпространяват бързо. Въпросът е те да могат да стигат и до "случайни минувачи", а това е почти невъзможно. Никъде, освен в "Wizard" (чийто магазин е авантюристично предизвикателство), "SMF" и може би още едно-две места, не можеш да откриеш повече от пет мейнстрийм имена от рок сцената. А за медиите да не говорим - макар че се старае в тази насока, дори Катехизис е далеч от понятието изчерпателен що се отнася до актуална информация за наши банди.
#73
Posted 31 май 2013 - 15:01
Тоест, по всичко изглежда, че аз живея на тавана и няма шанс да чуя великолепната музика, която се създава в мазето на кооперацията, така ли?
18.06.2017 - Phil Collins
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
#74
Posted 31 май 2013 - 15:08
Не живееш на тавана, но за да чуеш великолепната музика, трябва или да отидеш във въпросното мазе, или да биеш пътя до два-три конкретни сутерена, където я разпространяват. Другият вариант е да си я купиш онлайн, но за целта трябва някой, дето е бил в мазето, да ти каже какво и къде да търсиш.
#75
Posted 31 май 2013 - 15:33
Ето, стигнахме до същността на проблема. Не вярвам да искаш да кажеш, че причината за всичко това е само в мен, нали?

18.06.2017 - Phil Collins
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
#76
Posted 31 май 2013 - 15:35
Jimmy Pop, on 31 май 2013 - 14:01 , said:
Не. Очаквам просто да си направи труда да се позапознае малко по-детайлно с родната сцена, преди да говори наизуст.
One Shih Tzu ... Seven Psychopaths
#77
Posted 31 май 2013 - 15:58
2+2=5, on 31 май 2013 - 15:35 , said:
Групите са тези, които трябва да ти грабнат вниманието.
И как да ти го грабнат? С едно предаване по Z-Rock и с едно участие в телевизионно предаване в 23:00 ч.? И това са все неща отскоро, особено "Денис и приятели". Неща, които основно меломаните следят, а те и без тях си знаят за бандите и си ги слушат.
Quote
(повечето са ужасни).
За мен и AC/DC, Manowar и Джон Бон Бон са ужасни, ама прави ли ги това такива?
#78
Posted 31 май 2013 - 16:33
https://www.youtube....h?v=6y--RBf-3OM
Това е от по-добрите неща, които съм чувал в Гараж. И по Z Rock не е само това предаване. Ако им погледнеш класацията топ 40 има доста български групи.
Това как групите ще привлекат вниманието си е вече тяхна работа. Може да колят пилета на сцената, може да раздават банички на входа или дори може да се научат да свирят.
Това е от по-добрите неща, които съм чувал в Гараж. И по Z Rock не е само това предаване. Ако им погледнеш класацията топ 40 има доста български групи.
Това как групите ще привлекат вниманието си е вече тяхна работа. Може да колят пилета на сцената, може да раздават банички на входа или дори може да се научат да свирят.
One Shih Tzu ... Seven Psychopaths
#79
Posted 31 май 2013 - 16:53
Jimmy Pop, on 31 май 2013 - 15:58 , said:
За мен и AC/DC, Manowar и Джон Бон Бон са ужасни, ама прави ли ги това такива?
Стигаме до въпрос, за който досега не видях да се е писало в темата - стиловото разнообразие. Мисля, че е ясно - баталният пауър и мелодичният метъл/рок имат повече шансове да привлекат "случайни минувачи" от всевъзможна екстремия. Да, ама повечето родни банди се надпреварват да са максимално ектремни и неразбираеми. Тогава ще си имат публика от 50 души и няма на кой да се сърдят освен на себе си. А споменатият стремеж, според мен се дължи на погрешното мнение, че в екстремните стилове всичко е джангър и еднакво, иска се по-малко умения, талант и едно крайно липсващо нещо - постоянство и дисциплина. Това вече се писа в една друга тема.
Hedniska Blod
#80
Posted 31 май 2013 - 17:32
Jimmy Pop, on 31 май 2013 - 15:58 , said:
За мен и AC/DC, Manowar и Джон Бон Бон са ужасни, ама прави ли ги това такива?
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users