Какви са критериите за истинско фенство?И важно ли е да притежаваш оригинални продукти на групи
Started by Satyr, сеп 06 2012 13:59
445 replies to this topic
#121
Posted 11 септември 2012 - 09:19
Добре де, имайки стотици оригинални албуми, галещи фенското ви его и задоволяващи някакви материалистични потребности да "държите" обложката и артуърка в ръце, не се ли притеснявате, че след има няма 5 години тези дискове ще са просто символ на отминала епоха? На мен отдавна ми се струват архаични CD-тата. Същото преди време се случи с плочите, после с касетките. Има хора, големи фенове, притежаващи по 1000+ плочи. Колко често те си пускат въпросните плочи? Колко често вадите дискове от огромната си колекция, за да ги чуете за пореден път - ще рече да се гмурнете в гардероба с 500+ диска, да намерите този, който ви трябва, да го пъхнете в компютъра и да чуете нещо, което с едно кликване можете да чуете в youtube? Това, което искам да кажа е, че дисковете вече са символ на отминала епоха, остарял маркетинг, ако щете. От там са и проблемите на групите и филмопроизводителите с пиратството - не могат да измислят модел, чрез който да получават заслужените средства за труда си. В крайна сметка всички тези "материални показатели" на фенщината все по-бързо и по-бързо девалвират. Единственото, което остава, е това, което фенът носи в себе си, като емоция, като спомени, като "странности" в характера, ако щете. В този ред на мисли, аз не приемам притежаването на оригинална продукция за особено важен критерий за фенство, не и в днешно време. Днешният маркетингов подход, справка гейм индустрията, предвижда закупуването на електронно копие от продукта. Но по какво купуването на електронното копие се различава от всеки друг начин на "парична" подкрепа за групата, като посещение на концерт, например.
Като обобщение искам да кажа, че купуването на оригинални Cd-та и DVD-та, натъпкани с маркетингови хватки и приоми, според мен се надценява в качеството си на акт на фенство. Защото това би означавало, че с пари можеш да си купиш фенство, направи ми звучи като индулгенция.
По-интересен, според мен, е въпросът от другата страна. Истински артисти ли са тези, които творят за пари? Къде отива артистизмът, неподправеността, искреността, творчеството и креативността, ако щете, когато се намесят парите и къде това преминава в халтура? Колко групи се поквариха от вкуса на парите и изневериха на феновете си, че и на себе си? Колко изпълнители не успяват да се справят с известността и губят индивидуалността си, че направо се и затриват, когато започнат а се къпят в пари? Колко от известните художници и композитори са се къпели в пари и колко са мизерствали и оценени едва посмъртно? Не, че смятам, че трудът на творците не трябва да се заплаща, но къде е тънката граница между изкуството и правенето на пари?
Като обобщение искам да кажа, че купуването на оригинални Cd-та и DVD-та, натъпкани с маркетингови хватки и приоми, според мен се надценява в качеството си на акт на фенство. Защото това би означавало, че с пари можеш да си купиш фенство, направи ми звучи като индулгенция.
По-интересен, според мен, е въпросът от другата страна. Истински артисти ли са тези, които творят за пари? Къде отива артистизмът, неподправеността, искреността, творчеството и креативността, ако щете, когато се намесят парите и къде това преминава в халтура? Колко групи се поквариха от вкуса на парите и изневериха на феновете си, че и на себе си? Колко изпълнители не успяват да се справят с известността и губят индивидуалността си, че направо се и затриват, когато започнат а се къпят в пари? Колко от известните художници и композитори са се къпели в пари и колко са мизерствали и оценени едва посмъртно? Не, че смятам, че трудът на творците не трябва да се заплаща, но къде е тънката граница между изкуството и правенето на пари?
... Through dreams I influence mankind...
#122
Posted 11 септември 2012 - 09:36
^
Всеки един цент от десетките, а понякога и стотици милиони долари спечелени от дадена група/изпълнител, са абсолютно и напълно заслужени.
Всеки един цент от десетките, а понякога и стотици милиони долари спечелени от дадена група/изпълнител, са абсолютно и напълно заслужени.
I don't know how I managed it...
#123
Posted 11 септември 2012 - 09:50
Змей Горянин, on 11 септември 2012 - 09:19 , said:
Пак казвам - не си купувам диск, за да "подкрепя" групата, дори и когато го правя от мърч щанда на концерт, не го правя с мисълта за подкрепа, а с мисълта, че този албум ме кефи. И това е продуктът, който групата предлага в момента, затова си го купувам.
Ако водехме този разговор преди 20 години, щеше да е купувате ли си "оригинални касетки". Преди 30 - плочи, преди това - магнетофонни ленти.
Ако след 10 години масовият носител е флашка, опакована, украсена и с различни екстри - ще си говорим на "Купувате ли си оригинални флашки?".
Носителят няма значение в случая. Има значение нагласата - дали си склонен или не да си вземеш оригинален продукт на любима група. Или си с мантрата "Да не съм луд, т'ва го има в Замундата"...
А това дали някои музиканти са се променили и развалили, комерсиализирайки се - си е тяхно решение. За да го направят - трябва да постигнат сериозен успех именно с творчеството си. След това мен може и да ме загубят като фен, зависи. Някои групи (да не посочвам) ме губят като фен и без да се комерсиализират
WeRock.bg - сайт за Праведна музика
#124
Posted 11 септември 2012 - 11:21
Последните мнения общо взето категорично отричат купуването на дискове, като форма на фенство в противоречие на поддържаните от мен и други хора мнения че дискове трябва да се купуват. Само че никой (вкл и аз) не е казал "задължително си купуваш дискове иначе не си никакъв фен". Купуването е просто някаква проява на фенство, така както аз го разбирам например. И аз имам купчини mp3-ки, които слушам и някои от тях са редки неща които не мога да намеря, а други са на неща които ги има на пазара, но по една или друга причина не съм си купил. Това не променя фенството ми към една или друга банда. Някой по горе спомена че концертите са по-важни. Добре, ами ако няма възможност да се посещават концерт? И не говоря само за групи, които са се разпаднали или определени хора са починали или са се пенсионирали. Говоря и за чисто физическата и финансова възможност да се посети концерт който е примерно на майната си или много скъп. Мнозина се оплакват от финансови трудности при закупуване на музика. Е да, ама и ходенето на концерти е свързано с разходи, които понякога са непосилни. Примерно слушам Rush от около 20 години, обаче за пръв път ги гледах наживо миналата година, защото преди това нямах финансова (най-вече) възможност, тъй като най близката им дестинация (доколкото знам) е била в Прага и то преди години. Е, това прави ли ме не-фен на групата? И няма значение това че съм си купил цялата им дискография - това се случи едва последните години, но и преди години съм ги обичал и слушал страшно много.
По въпроса за дисковете, аз мисля че го казах и по нагоре, но едва ли някой ме е разбрал - не си купувам дискове за да показвам на околните какъв голям фен съм, а просто защото съм фен и искам да имам тези дискове за себе си.
По отношение на това доколко дисковете ще залежават и събират праха...ами зависи от човека, навиците и ежедневието му и не може да се обобщава. Като тръгна сутрин за работа ме мързи да седна на компютъра и да мисля какво ми се слуша, че после и да го копирам на флашка. Вместо това отварям шкафа с дисковете, харесвам си нещо и го хвърлям в плейъра на колата. Това не значи че слушам само дискове де - за дълъг път зареждам mp3-ки, за да не ми се налага да сменям дискове, докато шофирам.
Въпроса с подкрепата всеки го разбира по различен начин. Може би защото съм музикант имам разбиране, повлияно от познаването на "кухнята", а то е че в общия случай един творец заслужава парите които даваш за негов продукт - в края на краищата това е човек който също трябва да се изхранва по някакъв начин. Няма как да не уважиш факта че вместо да стане хамалин, счетоводител или инженер (примерно) е избрал да се занимава с такова неблагодарно занимание, каквото е музиката. Отделно от това така както хлебаря (примерно) влага определени материали и труд в дейността си, така и музиканта влага и труд и средства (инструменти, струни, наем на студио и т.н.). Защо тогава хлебаря да заслужава пари за хляба, а музиканта не?
Колкото и да се отрича това, изкуството също е продукт - може да е духовен, но е продукт, изработката му не се появява от взъдуха - някой влага пари, време, труд и т.н.
Вече съвсем друг въпрос е дали този продукт си струва или е боклук, тоест дали е правен само за да се вземат някакви пари или има някаква стойност. Мисля че съвсем условно би могло да се определят два типа хора на изкуството - такива които творят само за да вземат пари (наричам това халтура) и такива за които изкуството е по-важно...само че все пак повечето такива творци също търсят начин да реализират това изкуство, за да могат да продължат да творят, вместо да зарежат изкуството и да станат хлебари
(изключения са хората на изкуството, които имат страничен бизнес, който не отнема от времето им, но носи достатъчно пари за да живеят спокойно). Разбира се между двата вида творци понякога е много трудно да се намери границата, а понякога хора които са били искрени в изкуството си, в един момент започват да се интересуват само от парите и качеството пада, само и само за да има някакъв продукт...
По въпроса за дисковете, аз мисля че го казах и по нагоре, но едва ли някой ме е разбрал - не си купувам дискове за да показвам на околните какъв голям фен съм, а просто защото съм фен и искам да имам тези дискове за себе си.
По отношение на това доколко дисковете ще залежават и събират праха...ами зависи от човека, навиците и ежедневието му и не може да се обобщава. Като тръгна сутрин за работа ме мързи да седна на компютъра и да мисля какво ми се слуша, че после и да го копирам на флашка. Вместо това отварям шкафа с дисковете, харесвам си нещо и го хвърлям в плейъра на колата. Това не значи че слушам само дискове де - за дълъг път зареждам mp3-ки, за да не ми се налага да сменям дискове, докато шофирам.
Въпроса с подкрепата всеки го разбира по различен начин. Може би защото съм музикант имам разбиране, повлияно от познаването на "кухнята", а то е че в общия случай един творец заслужава парите които даваш за негов продукт - в края на краищата това е човек който също трябва да се изхранва по някакъв начин. Няма как да не уважиш факта че вместо да стане хамалин, счетоводител или инженер (примерно) е избрал да се занимава с такова неблагодарно занимание, каквото е музиката. Отделно от това така както хлебаря (примерно) влага определени материали и труд в дейността си, така и музиканта влага и труд и средства (инструменти, струни, наем на студио и т.н.). Защо тогава хлебаря да заслужава пари за хляба, а музиканта не?
Колкото и да се отрича това, изкуството също е продукт - може да е духовен, но е продукт, изработката му не се появява от взъдуха - някой влага пари, време, труд и т.н.
Вече съвсем друг въпрос е дали този продукт си струва или е боклук, тоест дали е правен само за да се вземат някакви пари или има някаква стойност. Мисля че съвсем условно би могло да се определят два типа хора на изкуството - такива които творят само за да вземат пари (наричам това халтура) и такива за които изкуството е по-важно...само че все пак повечето такива творци също търсят начин да реализират това изкуство, за да могат да продължат да творят, вместо да зарежат изкуството и да станат хлебари
Edited by Geddy, 11 септември 2012 - 11:39 .
HeathenHeart, on 28 януари 2013 - 13:29 , said:
Бира, водка и прогресив са вредни за здравето. В най-добрия случай водят до тенис. :harhar:
#125
Posted 11 септември 2012 - 11:57
Чудно ми е, как ли едно време феновете на Моцарт са се карали кой има повече партитури на великият композитор.
Музиката не съществува от преди 50-100 години, когато са измислили носителите за възпроизвеждане на звук и последвалото им превръщане в индустрия. Просто живеем в интересни времена и ако групите и лейбълите искат да се продава техният труд, ще трябва да измислят нови начини да го правят
Музиката не съществува от преди 50-100 години, когато са измислили носителите за възпроизвеждане на звук и последвалото им превръщане в индустрия. Просто живеем в интересни времена и ако групите и лейбълите искат да се продава техният труд, ще трябва да измислят нови начини да го правят
Знаете ли че ...
Мириса на пламъка от запалката мирише на изгорели косми от носа.
Мириса на пламъка от запалката мирише на изгорели косми от носа.
#126
Posted 11 септември 2012 - 12:07
Geddy, on 11 септември 2012 - 11:21 , said:
По отношение на това доколко дисковете ще залежават и събират праха...ами зависи от човека, навиците и ежедневието му и не може да се обобщава. Като тръгна сутрин за работа ме мързи да седна на компютъра и да мисля какво ми се слуша, че после и да го копирам на флашка. Вместо това отварям шкафа с дисковете, харесвам си нещо и го хвърлям в плейъра на колата. Това не значи че слушам само дискове де - за дълъг път зареждам mp3-ки, за да не ми се налага да сменям дискове, докато шофирам.
... Through dreams I influence mankind...
#127
Posted 11 септември 2012 - 13:07
wolfy, on 11 септември 2012 - 00:00 , said:
една много ъдърграунд унгарска блек група
Bornholm ли е групата? Аз съм ровил така за Stribog от Хърватия. Даже стигнах до някакъв онлайн метъл шоп, където всичко беше на хърватски.
Geddy, on 11 септември 2012 - 11:21 , said:
Въпроса с подкрепата всеки го разбира по различен начин. Може би защото съм музикант имам разбиране, повлияно от познаването на "кухнята", а то е че в общия случай един творец заслужава парите които даваш за негов продукт - в края на краищата това е човек който също трябва да се изхранва по някакъв начин. Няма как да не уважиш факта че вместо да стане хамалин, счетоводител или инженер (примерно) е избрал да се занимава с такова неблагодарно занимание, каквото е музиката. Отделно от това така както хлебаря (примерно) влага определени материали и труд в дейността си, така и музиканта влага и труд и средства (инструменти, струни, наем на студио и т.н.). Защо тогава хлебаря да заслужава пари за хляба, а музиканта не?
Напълно съм съгласен и много бих искал да подкрепя музикантите, но искам да подкрепя само и единствено тях. А не от средствата от продажби да отидат само 10% при теб и останалите при някого, за когото "духовната храна" е бизнес. Някак кофти е всичко това да е индустрия, не мислиш ли?
NO SINGLE BOOK WERE BEHELDEN BY ME
OH, NO QUESTION I CANNOT DO ANSWER
ONLY ONE SINGLE LAMP DO SHOW ME THIS WAY
AND THAT IS THE EYE OF SATAN!
OH, NO QUESTION I CANNOT DO ANSWER
ONLY ONE SINGLE LAMP DO SHOW ME THIS WAY
AND THAT IS THE EYE OF SATAN!
#128
Posted 11 септември 2012 - 13:34
Valtyr, on 11 септември 2012 - 13:07 , said:
Напълно съм съгласен и много бих искал да подкрепя музикантите, но искам да подкрепя само и единствено тях. А не от средствата от продажби да отидат само 10% при теб и останалите при някого, за когото "духовната храна" е бизнес. Някак кофти е всичко това да е индустрия, не мислиш ли?
ПИСУК!
#129
Posted 11 септември 2012 - 13:48
Змей Горянин, on 11 септември 2012 - 12:07 , said:
Един малък офтопик - собствениците на оригинални дискове смеят ли да ги слушат в аудиоуредби, с цялото друсане, прахоляк и т.н.?
Не. В колата се слуша само mp3 рип от оригиналните дискове.
Змей Горянин, on 11 септември 2012 - 12:07 , said:
И като цяло слушат ли ги на CD-устройства, или ги рипват и слушат на MP3, защото все пак, честата употреба на едно CD малко или много го похабява, или поне съдържа риска да го направи. Навремето, например, собствениците на плочи не си ги слушаха, а ги презаписваха на касетки, за да не им се хабят плочите. Дори когато си поръчвахме записи на касетки "от плоча" всъщност ни правеха презапис от касетка, записвана от плоча 
Първите ми дискове датират от 1993 година. Наскоро чух един от тях. Става дума за Hell Freezes Over на Eagles. Абсолютно нищо му няма. Жена ми пък всяка седмица от години в един от почивните дни в края на седмицата се качва на велоергометъра със слушалки на главата. До миналата година слушаше все един и същи диск - No Quarter на Page & Plant от 1994 година. Как този диск все още оцелява е истинска енигма за мен...
18.06.2017 - Phil Collins
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
#130
Posted 11 септември 2012 - 14:34
Abadon, on 11 септември 2012 - 11:57 , said:
Чудно ми е, как ли едно време феновете на Моцарт са се карали кой има повече партитури на великият композитор.
Музиката не съществува от преди 50-100 години, когато са измислили носителите за възпроизвеждане на звук и последвалото им превръщане в индустрия. Просто живеем в интересни времена и ако групите и лейбълите искат да се продава техният труд, ще трябва да измислят нови начини да го правят
Музиката не съществува от преди 50-100 години, когато са измислили носителите за възпроизвеждане на звук и последвалото им превръщане в индустрия. Просто живеем в интересни времена и ако групите и лейбълите искат да се продава техният труд, ще трябва да измислят нови начини да го правят
Змей Горянин, on 11 септември 2012 - 12:07 , said:
Един малък офтопик - собствениците на оригинални дискове смеят ли да ги слушат в аудиоуредби, с цялото друсане, прахоляк и т.н.?...
Valtyr, on 11 септември 2012 - 13:07 , said:
Напълно съм съгласен и много бих искал да подкрепя музикантите, но искам да подкрепя само и единствено тях. А не от средствата от продажби да отидат само 10% при теб и останалите при някого, за когото "духовната храна" е бизнес. Някак кофти е всичко това да е индустрия, не мислиш ли?
...извинявам се за печатните грешки - умора, неудобна клавиатура, бързане...
Edited by Geddy, 11 септември 2012 - 14:35 .
HeathenHeart, on 28 януари 2013 - 13:29 , said:
Бира, водка и прогресив са вредни за здравето. В най-добрия случай водят до тенис. :harhar:
#131
Posted 11 септември 2012 - 15:11
whiplash159, on 11 септември 2012 - 13:34 , said:
А ти да не мислиш, че като отиваш на концерт 100% от платената от теб сума отива в групата?
Не, не мисля. Даже и при представителки на най-древната професия да отидеш, пак цялата сума няма да отиде за труда на жрицата.
NO SINGLE BOOK WERE BEHELDEN BY ME
OH, NO QUESTION I CANNOT DO ANSWER
ONLY ONE SINGLE LAMP DO SHOW ME THIS WAY
AND THAT IS THE EYE OF SATAN!
OH, NO QUESTION I CANNOT DO ANSWER
ONLY ONE SINGLE LAMP DO SHOW ME THIS WAY
AND THAT IS THE EYE OF SATAN!
#132
Posted 11 септември 2012 - 15:22
Abadon, on 11 септември 2012 - 11:57 , said:
Чудно ми е, как ли едно време феновете на Моцарт са се карали кой има повече партитури на великият композитор.
Музиката не съществува от преди 50-100 години, когато са измислили носителите за възпроизвеждане на звук и последвалото им превръщане в индустрия. Просто живеем в интересни времена и ако групите и лейбълите искат да се продава техният труд, ще трябва да измислят нови начини да го правят
Музиката не съществува от преди 50-100 години, когато са измислили носителите за възпроизвеждане на звук и последвалото им превръщане в индустрия. Просто живеем в интересни времена и ако групите и лейбълите искат да се продава техният труд, ще трябва да измислят нови начини да го правят
Сега вече музиката е освен форма на изкуство и продукт.
Змей Горянин, on 11 септември 2012 - 12:07 , said:
Един малък офтопик - собствениците на оригинални дискове смеят ли да ги слушат в аудиоуредби, с цялото друсане, прахоляк и т.н.? И като цяло слушат ли ги на CD-устройства, или ги рипват и слушат на MP3, защото все пак, честата употреба на едно CD малко или много го похабява, или поне съдържа риска да го направи. Навремето, например, собствениците на плочи не си ги слушаха, а ги презаписваха на касетки, за да не им се хабят плочите. Дори когато си поръчвахме записи на касетки "от плоча" всъщност ни правеха презапис от касетка, записвана от плоча 
WeRock.bg - сайт за Праведна музика
#133
Posted 11 септември 2012 - 15:55
Satyr, on 11 септември 2012 - 15:22 , said:
Моцарт не е изнасял концерти на стадиони срещу продадени билетчета, изнасял е концерти в дворци пред отбрани аристократични кръгове.
Фенство има от доста отдавна - имало е фенове, които посещават всеки концерт на даден композитор или изпълнител, също фенки, аналог на сегашните групита, имало е досадници, тези неща не са от вчера.
Edited by HeathenHeart, 11 септември 2012 - 16:21 .
Hedniska Blod
#134
Posted 11 септември 2012 - 20:00
Може. Тогава по времето на Моцарт, да речем, започва преходът към съвременния музикален шоу бизнес, който преход завършва с изобретяването на плочите и последвалото масово производство.
Но ние не се караме кой е по-фен. А дали е редно някой "замундар" да ми казва, че не съм фен, щото не припадам по каквото и неуспешно творение да издаде любимата му група.
Но ние не се караме кой е по-фен. А дали е редно някой "замундар" да ми казва, че не съм фен, щото не припадам по каквото и неуспешно творение да издаде любимата му група.
WeRock.bg - сайт за Праведна музика
#135
Posted 11 септември 2012 - 21:17
Satyr, on 11 септември 2012 - 20:00 , said:
Може. Тогава по времето на Моцарт, да речем, започва преходът към съвременния музикален шоу бизнес, който преход завършва с изобретяването на плочите и последвалото масово производство.
Satyr, on 11 септември 2012 - 20:00 , said:
Но ние не се караме кой е по-фен. А дали е редно някой "замундар" да ми казва, че не съм фен, щото не припадам по каквото и неуспешно творение да издаде любимата му група.
За претендиращите за големи фенове съм писала в темата за Manowar, ще напиша и тук най-важното - прекалено са безкритични и това ги лишава от обективност на оценката. Като прочета мнение за албум, група, ме интересува да съдържа полезна информация, колкото е възможно по-обективна оценка, нещо да ме заинтригува, да ме накара да се замисля. Мнения от вида "това е най-великата група и всичко тяхно е невероятно" за мен са недостоверни и несериозни. Не виждам смисъл и в меренето кой е по-по-най фен, най-малко единни критерии за фенство няма.
Hedniska Blod
#136
Posted 11 септември 2012 - 23:11
Satyr, on 11 септември 2012 - 15:22 , said:
Хайде, сега - съзнаваш, че по онези времена музиката е била съвсем друго нещо. Моцарт не е изнасял концерти на стадиони срещу продадени билетчета, изнасял е концерти в дворци пред отбрани аристократични кръгове.
Сега вече музиката е освен форма на изкуство и продукт.
Сега вече музиката е освен форма на изкуство и продукт.
хайде, сега - съзнаваш, че по онези времена не е творил само Моцарт, ами също така и разни бардове, менестрели и всякакви свирачи на лютня. Моцарт може и да е творил за крале и благородници, но е имал меценати (днешните лейбъли). Да до ден днешен неговите симфонии, серенади концерти за цигулка и пиано са настолни за всеки прохождащ класически музикант (не друго, ама някои почват направо от грайндкора), ама същото можем да кажем и за Пърпъл, Металика и тн. групи. Но какво са правили свирачите на лютня, обикаляли са ханове и страноприемници и са свирили на простолюдието (между другото и Моцарт има такъв период), чат-пат са забърсвали дъщерята на ханджията в хамбара (тук в ума ми изниква думата групи). Прехранвали са се с каквото им подхвърлят, ако са кадърни може и да се задържат в някое по-богато село, ако не ще заминат за следващото. Каква е разликата от сега. Всеки може да чуе така както и Металика (Моцарт) така и Рогатые Трупоеды (бардове). Вече не е нужно да си от аристокрацията за да се кефиш на Моцарт, също така не е задължително да си селянин за да харесваш по-проста музика. Но какво е различното едните продължават да обикалят села и паланки и да радват населението с музиката си, докато другите се жалват че крадат от труда им.
колкото до:
Quote
А дали е редно някой "замундар" да ми казва, че не съм фен, щото не припадам по каквото и неуспешно творение да издаде любимата му група.
Edited by Abadon, 11 септември 2012 - 23:26 .
Знаете ли че ...
Мириса на пламъка от запалката мирише на изгорели косми от носа.
Мириса на пламъка от запалката мирише на изгорели косми от носа.
#137
Posted 11 септември 2012 - 23:14
Abadon, on 11 септември 2012 - 23:11 , said:
Разликата е, че вече има музикална индустрия. Има и реални показатели за комерсиален успех и популярност - продажби, публика на концерт, радиоизлъчвания и др.
То, ако ми дремеше кой какво ми казва по форуми, нямаше да е интересно. На групи, които следя, особено бивши любими, винаги давам повече шансове. И ако винаги ме разочароват - какво да направя? Ако някои хора успеят да свалят капаците от... ушите си, нека чуят това колко як Менъуор е. Има си недостатъци, но не прекалено, пък и това все пак е група от по-нисък ранг. И звукът от мечовете не е синтезаторен (годсъфуорски), а записан "лайв" от ДеФеис с няколко меча от личната му колекция
WeRock.bg - сайт за Праведна музика
#138
Posted 11 септември 2012 - 23:25
сега се сетих още един казус: фен съм примерно на DEATH (заради гения на Чък) или Нова Генерация (заради гения на Димитър Воев), кого да подкрепя като си закупя оригинален техен албум
Знаете ли че ...
Мириса на пламъка от запалката мирише на изгорели косми от носа.
Мириса на пламъка от запалката мирише на изгорели косми от носа.
#140
Posted 11 септември 2012 - 23:33
Satyr, on 11 септември 2012 - 23:14 , said:
"Дискар" е фен на диско музиката от 80-те, но ти вероятно имаш предвид фен, събиращ оригинални дискове. Може, да, но когато го казва "замундар" е много по-нелепо 
Разликата е, че вече има музикална индустрия. Има и реални показатели за комерсиален успех и популярност - продажби, публика на концерт, радиоизлъчвания и др.
Разликата е, че вече има музикална индустрия. Има и реални показатели за комерсиален успех и популярност - продажби, публика на концерт, радиоизлъчвания и др.
Знаете ли че ...
Мириса на пламъка от запалката мирише на изгорели косми от носа.
Мириса на пламъка от запалката мирише на изгорели косми от носа.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users












