

Muse – муза, революция, или шибана претенция?културна дискусия
Started by incarnate, авг 27 2012 11:21
263 replies to this topic
#181
Posted 11 септември 2012 - 15:06
А Франк Запа и Джентъл Джайънт дали са показателни за музиката като цяло? Дали например са съпоставими с електронните композиции на Тиесто? Изобщо как може едно-единствено нещо да е показателно за абсолютните висоти и качества на дадено явление, в случая "музика"? Подобно мнение е на място в тема за Muse... Хич не се изненадвам.
NO SINGLE BOOK WERE BEHELDEN BY ME
OH, NO QUESTION I CANNOT DO ANSWER
ONLY ONE SINGLE LAMP DO SHOW ME THIS WAY
AND THAT IS THE EYE OF SATAN!
OH, NO QUESTION I CANNOT DO ANSWER
ONLY ONE SINGLE LAMP DO SHOW ME THIS WAY
AND THAT IS THE EYE OF SATAN!
#182
Posted 11 септември 2012 - 15:46
Rob Roy, on 11 септември 2012 - 14:23 , said:
Давид: Група Наполеон прави баси сложната музика!
Робърт: Кое й е сложното на музиката им?
Давид: "...много са малко хората, които могат да изсвирят това. Въобще музика, която да съдържа в себе си толкова различни прийоми, комбинирани по такъв начин..."
Това са общи приказки, Давиде. Не става ясно защо окачествяваш музиката като сложна, нито какви са тези толкова различни прийоми. Затова ти предложих решение: твърдението ти може и да е вярно, но само в рамките на стила в който свирят тези момчета. Сравнението с Франк Запа и Джентъл Джайънт бе именно за да подчертае, че техничността на групата е само в рамките на нейния стил, но не и на музиката като цяло.
Робърт: Кое й е сложното на музиката им?
Давид: "...много са малко хората, които могат да изсвирят това. Въобще музика, която да съдържа в себе си толкова различни прийоми, комбинирани по такъв начин..."
Това са общи приказки, Давиде. Не става ясно защо окачествяваш музиката като сложна, нито какви са тези толкова различни прийоми. Затова ти предложих решение: твърдението ти може и да е вярно, но само в рамките на стила в който свирят тези момчета. Сравнението с Франк Запа и Джентъл Джайънт бе именно за да подчертае, че техничността на групата е само в рамките на нейния стил, но не и на музиката като цяло.
Добре де, ще те опровергая с точност, щом си казал. Музиката на Napoleon е сложна, защото:
-мелодиите и различните им мотиви не са основани просто на нормалните и най-често използвани скали и пентатоники. Нещо, което се среща изключително рядко.
-ако чуеш внимателно песента, ще видиш, че акордните прогресии също не са клиширани разсвирвания на определени гами. Така де, ти може да чуваш много различни неща, но това си е ФАКТ.
-относно прийомите - наблъскани в няколко такта проявления на sweep picking, string skiping разсвирвания, множество hammer-ons и pull-ofs и други подобни, и то в тактове, различни от 4/4. Честата смяна на темпото също може да се отбележи. Тези техники, по принцип, са сравнително често използвани, но всеки музикант ще ти каже, че тук всичко е много разнообразно и различно от стандартите.
И определено техничността не се отнася само за рамките на техния стил. Нещо, което се доказва от факта, че преди теб песента беше чута от няколко представители на форума, слушащи коренно различна музика, които признаха, че макар и песента да не е по техния вкус, оценяват какво представлява музиката на групата. Което за мен говори много. Минахме ли фазата на общите приказки вече?

Valtyr, on 11 септември 2012 - 15:06 , said:
А Франк Запа и Джентъл Джайънт дали са показателни за музиката като цяло? Дали например са съпоставими с електронните композиции на Тиесто? Изобщо как може едно-единствено нещо да е показателно за абсолютните висоти и качества на дадено явление, в случая "музика"? Подобно мнение е на място в тема за Muse... Хич не се изненадвам.
Точно, точно, именно

Edited by Davidian, 11 септември 2012 - 17:19 .
#183
Posted 13 септември 2012 - 00:46
зеленити рецепти ли загубихте или ви мързи да идете до аптеката?
#184
Posted 13 септември 2012 - 09:32
Davidian, исках да разбера защо мислиш, че музиката на група Наполеон е сложна и вече разбрах. Макар да се повтарям, ще отбележа, че техниките за свирене на китара които си споменал минават за виртуозност само в определени стилове на музиката. В други музикантски среди са повод за присмех и символ на некадърност. А темпото те впечатлява заради твоята база на сравнение - музиката която слушаш или пък другите банди в стила на Наполеон.
Имаше точно два положителни коментара за тази песен. Единят бе даден от момче което слуша основно метъл и хардкор, а другият от момче което харесва основно хеви метъл, където гореспоменатите китарни техники са символ на инструментална виртуозност.
Valtyr, с теб сме на едно мнение относно уникалността на музиката и несъпоставимостта между стиловете. Тази теза защитавам вече в трета публукация по темата за неособено интересните ми Мюз. Запа и Джентъл Джайънт ги споменавам на прима виста като примери за музиканти пред които Наполеон не струват. Нали именно Davidian твърди, че тяхната музика била сложна, технична и разнообразна, но не само за клишетата на стила им, а за музиката въобще. Колко са сложни в сравнение с музиката на Франк Запа? Николко.
Надявам се, че вече си разбрахме позициите. Това ми е достатъчно за да прекратим тази дискусия.
Quote
И определено техничността не се отнася само за рамките на техния стил. Нещо, което се доказва от факта, че преди теб песента беше чута от няколко представители на форума, слушащи коренно различна музика, които признаха, че макар и песента да не е по техния вкус, оценяват какво представлява музиката на групата.
Имаше точно два положителни коментара за тази песен. Единят бе даден от момче което слуша основно метъл и хардкор, а другият от момче което харесва основно хеви метъл, където гореспоменатите китарни техники са символ на инструментална виртуозност.
Valtyr, с теб сме на едно мнение относно уникалността на музиката и несъпоставимостта между стиловете. Тази теза защитавам вече в трета публукация по темата за неособено интересните ми Мюз. Запа и Джентъл Джайънт ги споменавам на прима виста като примери за музиканти пред които Наполеон не струват. Нали именно Davidian твърди, че тяхната музика била сложна, технична и разнообразна, но не само за клишетата на стила им, а за музиката въобще. Колко са сложни в сравнение с музиката на Франк Запа? Николко.
Надявам се, че вече си разбрахме позициите. Това ми е достатъчно за да прекратим тази дискусия.
By and large, jazz has always been like the kind of a man you wouldn't want your daughter to associate with.
Duke Ellington
Duke Ellington
#185
Posted 13 септември 2012 - 10:43
Rob Roy, on 13 септември 2012 - 09:32 , said:
Davidian, исках да разбера защо мислиш, че музиката на група Наполеон е сложна и вече разбрах. Макар да се повтарям, ще отбележа, че техниките за свирене на китара които си споменал минават за виртуозност само в определени стилове на музиката. В други музикантски среди са повод за присмех и символ на некадърност. А темпото те впечатлява заради твоята база на сравнение - музиката която слушаш или пък другите банди в стила на Наполеон.
Имаше точно два положителни коментара за тази песен. Единят бе даден от момче което слуша основно метъл и хардкор, а другият от момче което харесва основно хеви метъл, където гореспоменатите китарни техники са символ на инструментална виртуозност.
Valtyr, с теб сме на едно мнение относно уникалността на музиката и несъпоставимостта между стиловете. Тази теза защитавам вече в трета публукация по темата за неособено интересните ми Мюз. Запа и Джентъл Джайънт ги споменавам на прима виста като примери за музиканти пред които Наполеон не струват. Нали именно Davidian твърди, че тяхната музика била сложна, технична и разнообразна, но не само за клишетата на стила им, а за музиката въобще. Колко са сложни в сравнение с музиката на Франк Запа? Николко.
Надявам се, че вече си разбрахме позициите. Това ми е достатъчно за да прекратим тази дискусия.
Имаше точно два положителни коментара за тази песен. Единят бе даден от момче което слуша основно метъл и хардкор, а другият от момче което харесва основно хеви метъл, където гореспоменатите китарни техники са символ на инструментална виртуозност.
Valtyr, с теб сме на едно мнение относно уникалността на музиката и несъпоставимостта между стиловете. Тази теза защитавам вече в трета публукация по темата за неособено интересните ми Мюз. Запа и Джентъл Джайънт ги споменавам на прима виста като примери за музиканти пред които Наполеон не струват. Нали именно Davidian твърди, че тяхната музика била сложна, технична и разнообразна, но не само за клишетата на стила им, а за музиката въобще. Колко са сложни в сравнение с музиката на Франк Запа? Николко.
Надявам се, че вече си разбрахме позициите. Това ми е достатъчно за да прекратим тази дискусия.
Ама ти сериозно ли?!?!



И в кои музикални среди тези техники са повод за присмех или некадърност, можеш ли да ми обясниш?


Хайде, сега е твой ред да оставиш общите приказки и да си подплатиш твърденията с някакъв довод, защото повечето неща, които казваш, са доста нелогични, да не ги опиша и по-друг начин


Или май най-добре да спра...

#186
Posted 13 септември 2012 - 11:13
ОК, взимам си думите назад за споменатите китарните техники. Бърза справка в интернет показва, че се използват повече от колкото мислех. Моя е грешката.
За останалата част от мнението ми няма промяна. Все още вярвам, че няма как да се съпоставят различните стилове на база техника, просто защото техниката е различна и съобразена с особеностите на самите стилове. Затова и техничността на Наполеон е само и единствено в рамките на тяхния стил.

By and large, jazz has always been like the kind of a man you wouldn't want your daughter to associate with.
Duke Ellington
Duke Ellington
#187
Posted 14 септември 2012 - 17:09
mutant, on 13 септември 2012 - 00:46 , said:
зеленити рецепти ли загубихте или ви мързи да идете до аптеката?
Три неща ще ти кажа, моето момче:
1. С това изречение не казваш абсолютно нищо, т.е. то е безсмислено, ненужно, да не кажа нещо повече.
2. Независимо от кой край на България е човек, то той е длъжен(ако претендира за интелигентност) да спазва нормите на българския език. Ако в твоя град всички казват "зеленити", то би следвало да пишеш "зелените".
3. Зелена рецепта не се издава толкова лесно, а мързелът е присъщ по-скоро на някого, който пише глупости в теми, в които се провеждат дискусии.
Поработи върху разбирането и разпознаването на средата на общуване и как ти самият да се държиш адекватно на нея. Мисля, че ще се почувстваш по-добре и най-малкото няма да изглеждаш нелепо в очите на другите.

NO SINGLE BOOK WERE BEHELDEN BY ME
OH, NO QUESTION I CANNOT DO ANSWER
ONLY ONE SINGLE LAMP DO SHOW ME THIS WAY
AND THAT IS THE EYE OF SATAN!
OH, NO QUESTION I CANNOT DO ANSWER
ONLY ONE SINGLE LAMP DO SHOW ME THIS WAY
AND THAT IS THE EYE OF SATAN!
#188
Posted 14 септември 2012 - 18:13
Че ти виждаш ли в тая тема някой да се държи адекватно че и аз да трябва да правя същото. На главната страница на катехизиса имаше две теми относно тая нелепа група като втората беше отворена незнайно защо, ако някой искаше да ги величае щеше да си го прави спокойно в старата тема. Естествено това даде трибуна на редовните членове страдащи от логорея да наводят и тая тема с безумните си изказвания кой колко бил велик като за капак на сичко се появиха и разни индивиди да величаят и те разни групи (нямащи нищо общо с темата) по още по-нелеп начин. Каква среда на обшуване виждаш в тая тема има едни и същи индивиди който си повтарят техната си мантра до изпадане в транс и за разнообразие се появи някой да пусне линк към нещо нямащо общо нито с групата нито с темата. Ако това ти е разбирането за дискусия евала.
Инак аз съм от град където се казваше "зелените" но вече преобладава "зеленити" та затова реших че повече хора ще ме разберат.
Инак аз съм от град където се казваше "зелените" но вече преобладава "зеленити" та затова реших че повече хора ще ме разберат.
#189
Posted 14 септември 2012 - 18:45
Тая тема беше отворена, за да не се разводнява оная за концертите, бтв. Или поне аз с такова впечатление останах.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
#190
Posted 15 септември 2012 - 00:27
Тигър - от първия пост не останах с такова впечатление.
#191
Posted 28 септември 2012 - 15:42
Предлагам да прехвърлим дискусията за The 2nd Law в тази тема...
Моето мнение за всяка една от композициите в The 2nd Law с по едно изречение:
1. Лично аз откривам страшно много зепелински моменти в Supremacy.
2. Продължавам да долавям много повече Боно и Ко. в Madness, отколкото в целия No Line on the Horizon.
3. MUSE не бяха експериментирали с пънк-уейв закачки в стил Talking Heads и беше въпрос на време да го сторят в Panic Station.
4. Prelude е много важен елемент от следващата композиция и не случайно тази кратка импресия е отделена самостоеятелно в албума.
5. Според мен Survival е най-типичната композиция в албума за девонци - мощна, провокативна и разпознаваемо ярка.
6. Follow Me е с прекалено комерсиално звучене за моя вкус, но със сигурност ще бъде приета добре от радиостанциите и публиката по време на живо изпълнение - в края Матю отново се покланя на Боно, явно има защо.
7. Animals е сякаш излязла от някоя сесия по време на Absolution - превъзходна във всяко едно отношение, определено един от най-силните моменти в албума с много интересна (нетипична за стила на Белами) китарна закачка.
8. Ако днес Фреди беше жив, сигурен съм, че Explorers щеше да го превърне във фен на MUSE - и все пак продължавам да твърдя, че творчеството на MUSE е твърде далеч от командата "копи/пейст".
9. На първо четене/слушане можех да мина и без Big Freeze - твърде попи ми идва, но както и да е...
10. Време беше и на Крис да покаже композиторските си умения в Save Me - със сигурност тази песен ще звучи по-добре на живо, отколкото в студийния си вариант.
11. Liquid State е втората композиция на Крис в албума и нейната основна задача е да въведе слушателите в грандиозния финал.
12. Схемата от The Resistance е повторена и за финал на албума MUSE предлагат пореден симфоничен деликатес от XXI-ви век с първа част The 2nd Law: Unsustainable, в която има точно толкова музика и идеи, колкото музика и идеи други групи не могат да представят в продължение на цялата си кариера.
13. Финалната The 2nd Law: Isolated System е всъщност ново начало под надслов: "А сега накъде?"
Лично аз не бързам да разбера каква ще бъде новата посока на развитие. Стига ми да знам, че MUSE продължават да вървят по възходяща линия и първото ми разочарование от тях е все още в необозримото бъдеще...
Jurisprudent, on 26 септември 2012 - 22:26 , said:
Интересно ми е мнението на marillion. Дали това е мюзовския Achtung baby или мюзовския Pop ?
Моето мнение за всяка една от композициите в The 2nd Law с по едно изречение:
1. Лично аз откривам страшно много зепелински моменти в Supremacy.
2. Продължавам да долавям много повече Боно и Ко. в Madness, отколкото в целия No Line on the Horizon.
3. MUSE не бяха експериментирали с пънк-уейв закачки в стил Talking Heads и беше въпрос на време да го сторят в Panic Station.
4. Prelude е много важен елемент от следващата композиция и не случайно тази кратка импресия е отделена самостоеятелно в албума.
5. Според мен Survival е най-типичната композиция в албума за девонци - мощна, провокативна и разпознаваемо ярка.
6. Follow Me е с прекалено комерсиално звучене за моя вкус, но със сигурност ще бъде приета добре от радиостанциите и публиката по време на живо изпълнение - в края Матю отново се покланя на Боно, явно има защо.
7. Animals е сякаш излязла от някоя сесия по време на Absolution - превъзходна във всяко едно отношение, определено един от най-силните моменти в албума с много интересна (нетипична за стила на Белами) китарна закачка.
8. Ако днес Фреди беше жив, сигурен съм, че Explorers щеше да го превърне във фен на MUSE - и все пак продължавам да твърдя, че творчеството на MUSE е твърде далеч от командата "копи/пейст".
9. На първо четене/слушане можех да мина и без Big Freeze - твърде попи ми идва, но както и да е...
10. Време беше и на Крис да покаже композиторските си умения в Save Me - със сигурност тази песен ще звучи по-добре на живо, отколкото в студийния си вариант.
11. Liquid State е втората композиция на Крис в албума и нейната основна задача е да въведе слушателите в грандиозния финал.
12. Схемата от The Resistance е повторена и за финал на албума MUSE предлагат пореден симфоничен деликатес от XXI-ви век с първа част The 2nd Law: Unsustainable, в която има точно толкова музика и идеи, колкото музика и идеи други групи не могат да представят в продължение на цялата си кариера.
13. Финалната The 2nd Law: Isolated System е всъщност ново начало под надслов: "А сега накъде?"
Лично аз не бързам да разбера каква ще бъде новата посока на развитие. Стига ми да знам, че MUSE продължават да вървят по възходяща линия и първото ми разочарование от тях е все още в необозримото бъдеще...
18.06.2017 - Phil Collins
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
#192
Posted 28 септември 2012 - 16:16
marillion, on 28 септември 2012 - 15:42 , said:
3. MUSE не бяха експериментирали с пънк-уейв закачки в стил Talking Heads и беше въпрос на време да го сторят в Panic Station.
Бих внесъл следните поправки:
MUSE не бяха експериментирали с
Инак, парчето е убиец. На моменти вокалната линия в припевите смигва на тази в "Thriller" на Майкъл Джексън.
-----------------------------------------
Слушай силно!
Слушай силно!
#193
Posted 28 септември 2012 - 17:05
violator, on 28 септември 2012 - 16:16 , said:
Бих внесъл следните поправки:
MUSE не бяха експериментирали спфънк-уейв закачки в стил Talking Heads Prince и беше въпрос на време да го сторят в Panic Station.
Инак, парчето е убиец. На моменти вокалната линия в припевите смигва на тази в "Thriller" на Майкъл Джексън.
MUSE не бяха експериментирали с
Инак, парчето е убиец. На моменти вокалната линия в припевите смигва на тази в "Thriller" на Майкъл Джексън.
Да, пълен, отявлен убиец.
Много ми прилича на
Plus Ultra.
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
#194
Posted 29 септември 2012 - 09:37
Чувате Talking Heads, Prince, Michael Jackson и Led Zeppelin в "Panic Station"?
Да видим какво чувам аз...
Песента започва и аз ясно чувам "Another One Bites the Dust". Не само заради басовата линия, но и заради пеенето. Припева и игривата мелодия след него са ясни - това е любимият на marillion "Hot Space". Все едно слушам "Dancer", "Back Chat" и "Body Language" наведнъж - педалското диско, за което говорех преди няколко дена. А какво чувам след 1:37? Какво е това рифово соло? А, да, това е заключителният риф в "More of That Jazz", само дето е леко забързан.
Ако трябва да се изразя като marillion: в "Panic Station" има повече Queen, отколкото в "Jazz", "The Game" и "Hot Space" взети заедно
Да видим какво чувам аз...
Песента започва и аз ясно чувам "Another One Bites the Dust". Не само заради басовата линия, но и заради пеенето. Припева и игривата мелодия след него са ясни - това е любимият на marillion "Hot Space". Все едно слушам "Dancer", "Back Chat" и "Body Language" наведнъж - педалското диско, за което говорех преди няколко дена. А какво чувам след 1:37? Какво е това рифово соло? А, да, това е заключителният риф в "More of That Jazz", само дето е леко забързан.
Ако трябва да се изразя като marillion: в "Panic Station" има повече Queen, отколкото в "Jazz", "The Game" и "Hot Space" взети заедно

I don't know how I managed it...
#195
Posted 29 септември 2012 - 10:07
Ич не чувам нещо педалско в тази песен.
Plus Ultra.
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
#196
Posted 29 септември 2012 - 10:20
^
Аз така си наричам 80% от "Hot Space".
Аз така си наричам 80% от "Hot Space".
I don't know how I managed it...
#197
Posted 29 септември 2012 - 10:23
Това например педалско ли е?
Plus Ultra.
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
#198
Posted 29 септември 2012 - 10:28
Това не знам дали е педалско, но при всички случаи е различно и от "Hot Space", и от "Panic Station", най-малкото защото инструменталната му част е, ако не изцяло, то на 90% електроника. Виж, ако ме попиташ обаче дали ми харесва, там доста по-лесно мога да ти отговоря. Не, не ми харесва. Такова нещо няма шанс да бъде пуснато в къщата ми.
I don't know how I managed it...
#199
Posted 06 октомври 2012 - 11:03
Снощи най-после изгледах бонус DVD-то към лимитарното издание с "Making of..." Ами, какво да кажа? Не всеки ден може да се види как класически музиканти посрещат с бурни аплодисменти рок музиканти и това определено не е нито поза, нито излишна сервилност. Това се случва веднага след приключване на работата на групата с оркестър и певчески хор в студиото. Мат е в командната зала, заедно с Крис и Дом. След приключване на поредния "дубъл", тримата влизат в самото студио при класическите музиканти, които ги посрещат с бурни и съвсем искрени овации. Музиката на MUSE е много по-сложна отколкото изглежда и този филм, досущ като онзи от бонус диска към The Resistance, демонстрира точно това...
18.06.2017 - Phil Collins
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users