Jump to content

Sofia Rocks 20127-8 юли 2012, Национален стадион "Васил Левски"


1082 replies to this topic

#701 Carlsberg

    епископ

  • Енориаши
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • Gender:Male

Posted 04 юли 2012 - 18:54

View Posteddie, on 04 юли 2012 - 18:09 , said:

По-назад в темата е описано. За да ти спестя ровенето ще ти го кажа накратко - според условията по време на покупката на билета, същият е можел да се върне при промяна на участниците на фестивала. В момента в който Годсмак отпада, условията се променят веднага, и билета може да се върне само при отпадане на целият фест - както вече казах, това няма да се случи. Отговори си сам на въпроса, дали феновете на Лу Грам и Годсмак имат право да си върнат билетите.

И още нещо - не си мисли че пиша, защото става дума лично за мен. Билет не съм си купил, защото напоследък издънките откъм връщане на пари взеха да стават много и билет си купувам денят преди концерта - освен ако не става дума за мероприятие с ограничени места.
Въпросът е принципен.

А това, че си ходил на коцерт в чужбина и е отпаднала една група - при покупката би трябвало да има общи условия. Четеш и се съгласяваш, или ако не си съгласен с условията не отиваш.

П.С. и нещо като офтопик, като стана дума за чужбина - на един от концертите на две джаз-звезди в едно заведение в чужбина, билети купих като на предният концерт на същото място оставих парите на един сервитьор (нямаше как да купя два билета по интернет, системата им приемаше карти издадени само от тяхната държава). Човекът взе 250 кинта и изчезна без следа и без да ми даде какъвто и да било документ. След месец бяхме на мястото, имената ни бяха в списъка, влязох като бял човек и всичко мина нормално.

Още по темата:

http://www.dnevnik.b...?p=0#addcomment


Сега ще започне едно гърчене дали БЕК или Ивентим е трябвало да връщат парите и защо условията са били променени със задна дата.

Нека пак да се пробвам.Ти отиваш в даден ресторант заради вкъсната храна и най-вече заради вкусните пържоли на скара,но все пак храната като цяло е много вкусна и това е главната причина да резервираш ресторанта за рождения си ден.Малко преди въпросния ден ти съобщават че няма да има в менюто пържоли на скара,защото главния скараджия се е разболял или дори да има те няма да са на същото ниво,но пък за компенсация ти предлагат да викнат един от най-добрите готвачи на бобени ястия(rofl).Тук е въпроса ,ще ти върнат ли парите от капарото,защото едно ястие от цялото меню не могат да ти го предложат? Мен жестоко ме съмнява.

Друг е въпроса ако си запазил дюнерджийница за рождения си ден,а не могат да ти предложат дюнери.Тогава е нормално да ти върнат капарото,нали?

Надявам се сега ме разбра по-добре.

#702 Satyr

    Администратор

  • Велики Магистри
  • PipPipPipPipPip
  • 7532 posts

Posted 04 юли 2012 - 18:56

View Posteddie, on 04 юли 2012 - 18:44 , said:


Какъв клас пералня купуваш не е предмет на Общи условия. А на техническите характеристики на продукта. Общите условия касаят начина на покупка и че можеш да я върнеш, ако откриеш такова несъответствие.
В твоя пример това е да си поръчаш от Евентим билети за София Рокс, а те да ти доставят за Лауд фестивал. Връщаш, естествено. Получаваш си тези за София Рокс. След това се случва някаква (форсмажорна) промяна и ти искаш пак да си върнеш билета. Да се произнесат компетентните органи. Аз просто показвам, че има и друга гледна точка. При това тя е по-силна, защото е "запечатана" на обратната страна на това, което си си купил.
Ха на бас, че ако на билета пишеше, че можете да го върнете, ако има промени в участниците, а в условията на Евентим - обратното, сега всички вие щяхте да пледирате, че е по-важно какво пише на билета, а не в някакви си общи условия на сайта!
WeRock.bg - сайт за Праведна музика

#703 dani1948

    епископ

  • Енориаши
  • PipPipPip
  • 421 posts
  • Gender:Male

Posted 04 юли 2012 - 19:01

Само искам да отбележа, че "договорът" ни с организаторът е самият БИЛЕТ, не някакви постоянно променящи се условия в някакъв си сайт! Аз не мисля, че има и друга, камо ли по-силна гледна точка в случая. Просто има някакви тотални несъотвествия в този фест, ако някой има желание да го държа в течение на жалбата, която пуснах да ми драсне. Не мисля, че има повече какво да се каже по този случай, ясно е, че за всеки има по-силна гледна точка :)
When a Man Lies He Murders
Some Part of the World
These Are the Pale Deaths Which
Men Miscall Their Lives
All this I Cannot Bear
to Witness Any Longer
Cannot the Kingdom of Salvation
Take Me Home

#704 Тигър

    кардинал

  • Тамплиери
  • PipPipPipPipPip
  • 1998 posts
  • Gender:Male

Posted 04 юли 2012 - 19:02

@Carlsberg
Аналогията е просто ужасна.
Ако концертът може да се сравнява с вечеря в кръчма, то платените за билет пари по никой начин не могат да бъдат сравнени с капарото за кръчмата. Билета може да го сравниш с куверт, включващ тези, тези, тези и тези ястия. Ако някое от тези ястия, които вече си заплатил изцяло, го няма, то ти би трябвало да имаш правото да приемеш предложената от кръчмата компенсация или да си получиш парите. Особено ако любимото ти ястие е било заменено с нещо, което не харесваш, нещо много по-долнокачествено или нещо, към което си алергичен.
По тази аналогия БЕК ти казват или да приемеш два дюнера за по два лева на мястото на скъпата, приготвена от реномиран готвач по специална рецепта пържола, или да си гледаш работата.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

#705 Satyr

    Администратор

  • Велики Магистри
  • PipPipPipPipPip
  • 7532 posts

Posted 04 юли 2012 - 19:02

View Postdani1948, on 04 юли 2012 - 19:01 , said:

Само искам да отбележа, че "договорът" ни с организаторът е самият БИЛЕТ, не някакви постоянно променящи се условия в някакъв си сайт!
Анджък! :yes:
WeRock.bg - сайт за Праведна музика

#706 violator

    Malloy

  • Тамплиери
  • PipPipPipPipPip
  • 2234 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brickleberry

Posted 04 юли 2012 - 19:10

View PostValtyr, on 04 юли 2012 - 18:31 , said:

Прекрасно! И все пак подобни забележки навяват у мен усещане за заяждане, защото не са конструктивни- напротив.

Хайде сега, гузен негонен бяга. Изобщо не съм искал да се конфронтирам. Исках да дам по-подходящ пример.
Ти си ми много симпатичен юзър, а аз, както вероятно си забелязал, не се заяждам дори с тези, които са ми крайно несимпатични.
А това "напротив", ако искаш да тежи смислово, не го разделяй с тире, а го прасни в ново изречение. :yes:

Quote

За да продължа в този тон, ще кажа, че антонимът на "релевантен" не е "нерелевантен", а "ирелевантен". :)

За девет години тъдява, стотици форумни спорове, хиляди словесни каламбури и милиони изписани думи, ти си първият, който ме разобличава в това отношение, преди сам да успея да си забележа и редактирам грешката! Честито! B)
-----------------------------------------
Слушай силно!

#707 eddie

    епископ

  • Енориаши
  • PipPipPip
  • 400 posts

Posted 04 юли 2012 - 19:14

Satyr, не съм казвал че в общите условия е записано вида на пералнята :). Там пише общи условия от рода на в какви случаи може да се върне покупката и т.н.т. Ако на сайта е било записано, че билета може да се върне при промяна на участниците, важат тези общи условия.
Чл. 9 от Законът за електронната търговия - Доставчикът на услуги е длъжен да предостави на получателя на услугата общите условия и съдържанието на договора по начин, който позволява тяхното съхраняване и възпроизвеждане.

Друг е въпросът, че едва ли някой ги чете докрай като си купува билети, но това е съвсем друга тема.

#708 Satyr

    Администратор

  • Велики Магистри
  • PipPipPipPipPip
  • 7532 posts

Posted 04 юли 2012 - 19:21

Именно. Важащите над всички други общи условия си ги получаваш с билета. На гърба му :)
WeRock.bg - сайт за Праведна музика

#709 eddie

    епископ

  • Енориаши
  • PipPipPip
  • 400 posts

Posted 04 юли 2012 - 19:26

Няма "важащи над, под, отдолу, отляво, отдясно". Общите условия са публикувани на сайта, който извършва доставката на услугата.

#710 dani1948

    епископ

  • Енориаши
  • PipPipPip
  • 421 posts
  • Gender:Male

Posted 04 юли 2012 - 19:32

Значи това, което е написано на билета може да се тълкува поне по 3 различни начина. Ще видим как ще го изтълкуват компетентните органи :)
When a Man Lies He Murders
Some Part of the World
These Are the Pale Deaths Which
Men Miscall Their Lives
All this I Cannot Bear
to Witness Any Longer
Cannot the Kingdom of Salvation
Take Me Home

#711 Caliban

    послушник

  • Енориаши
  • Pip
  • 13 posts
  • Gender:Male

Posted 04 юли 2012 - 20:00

И такааа ... Голям фал за феновете на Годсмак ... но тъй като аз поначало исках да ходя за друга група първия ден - КУПУВАМ билет за фронт оф стейдж за около 70 кинта ИЛИ ако някой се нуждае от придружител да пише - няма проблеми, дори може да си доплатя !!!
Хайде другари окажете ми съдействие останаха няколко дни до феста :)

#712 Vaskes

    Contemplator

  • Енориаши
  • PipPipPip
  • 178 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dirty olde towne of Sofia
  • Interests:Post-punk, Industrial, Gothic Rock, Punk, New Wave, Rock'n'Roll, Orchestral, Instrumental, Experimental

Posted 04 юли 2012 - 20:15

View Posteddie, on 04 юли 2012 - 19:26 , said:

Няма "важащи над, под, отдолу, отляво, отдясно". Общите условия са публикувани на сайта, който извършва доставката на услугата.
Няма значение къде са написани, важат условията такива, каквито са били в момента на сключване на договора. Това, че по-късно са били променени не би трябвало да касае хората, които вече са си купили билет.
Например като сключиш договор с кабелен или мобилен оператор или интернет доставчик, тарифният план остава един и същ докато не изтече договорът или ако не преподпишеш с нови условия по съгласие и на двете страни.

PS Ако някой случайно продава билет за терена за около 50 лв. бих го приютил (билета, не човека). :D
There's a devil crawling along your floor

#713 Satyr

    Администратор

  • Велики Магистри
  • PipPipPipPipPip
  • 7532 posts

Posted 04 юли 2012 - 20:17

View Posteddie, on 04 юли 2012 - 19:26 , said:

Няма "важащи над, под, отдолу, отляво, отдясно". Общите условия са публикувани на сайта, който извършва доставката на услугата.
Как да няма, като има такива на две места, които се различават. Или важат и двете, или едните са "над" другите.
И пак казвам, че това фино го пропускате -
АКО беше обратното - на гърба на билетите пишеше това, което е писало на сайта, а сега на сайта пишеше това, което пише на гърба на билетите - каква щеше да е позицията ви???
Говоря в множествено число, защото тази "кокоша слепота" я показваш не само ти, а всички на твоята позиция.
И ти гарантирам, че ако беше обратното аз нямаше да имам повече от един постинг по темата. Защото аз отново щях да твърдя, че над всякакви останали важат условията на гърба на билета. Честно!
WeRock.bg - сайт за Праведна музика

#714 Satyr

    Администратор

  • Велики Магистри
  • PipPipPipPipPip
  • 7532 posts

Posted 04 юли 2012 - 20:19

View PostVaskes, on 04 юли 2012 - 20:15 , said:

Няма значение къде са написани, важат условията такива, каквито са били в момента на сключване на договора.
И кой е моментът на сключване на договора? Поръчката онлайн ли? Ами, ако е с наложен платеж и откажеш да я платиш? Дори и да платиш онлайн - ако не ти донесат билета по някаква причина? Кой е моментът на сключване на договора? Натискането на бутона "Поръчай"? Не - моментът на сключване на договора е моментът, в който ти взимаш в ръце билета си.
Или не? :)
WeRock.bg - сайт за Праведна музика

#715 eddie

    епископ

  • Енориаши
  • PipPipPip
  • 400 posts

Posted 04 юли 2012 - 20:49

Чл.52 от ЗЗП - касаещ продажбата от разстояние.




Чл. 52. (1) Доставчикът е длъжен преди сключването на договора да предостави своевременно на потребителя следната информация:
1. името и адреса на доставчика;
2. основните характеристики на стоките или услугите;
3. цената на стоките или услугите с включени всички данъци и такси;
4. стойността на пощенските или транспортните разходи, невключени в цената на стоките или услугите, свързани с тяхната доставка;
5. стойността на използване на средството за комуникация от разстояние, когато тя се изчислява по начин, различен от посочения в основната тарифа;
6. начина на плащане, доставка и изпълнение на договора;
7. правото на потребителя да се откаже от договора и условията, при които стоката може да бъде върната или услугата да бъде отказана, с изключение на случаите по чл. 55, ал. 2;
8. периода, за който направеното предложение или цена остават в сила;
9. минималната продължителност на договора - при договори за постоянна или периодична доставка на стоки или услуги.
(2) Информацията по ал. 1 трябва да бъде предоставена по ясен и разбираем начин в зависимост от вида на използваното средство за комуникация, да подчертава търговския характер на предложението и да бъде в съответствие с принципа на добросъвестност при търговските сделки и добрата търговска практика.
(3) При телефонни съобщения доставчикът е длъжен да уведоми потребителя в началото на разговора за своята самоличност и търговската цел на обаждането.


Никакви гърбове, долници, задници, предници и прочие, след извършването на покупката. ПРЕДИ!

Edited by eddie, 04 юли 2012 - 20:51 .


#716 Satyr

    Администратор

  • Велики Магистри
  • PipPipPipPipPip
  • 7532 posts

Posted 04 юли 2012 - 20:56

View Posteddie, on 04 юли 2012 - 20:49 , said:

Никакви гърбове, долници, задници, предници и прочие, след извършването на покупката. ПРЕДИ!
Така - за това говорим - случай на несъответствие между двете информации - предварително указаната и реалната - на гърба на билета. По този казус трябва да се произнесат компетентните органи, като продължавам да твърдя, че според мен, условията на гърба са по-"силни".

И за трети път питам и вече отговор не чакам - ако беше обратното...... Щяхте ли пак да си твърдите същите неща, с малката разлика кое първо и кое второ, или не?
Можеш ли с ръка на сърцето да ми заявиш, че ако на сайта пишеше това, което пише на гърба на билетите, а там пишеше това от сайта - нямаше да застъпваш същата теза?!?
WeRock.bg - сайт за Праведна музика

#717 Тигър

    кардинал

  • Тамплиери
  • PipPipPipPipPip
  • 1998 posts
  • Gender:Male

Posted 04 юли 2012 - 21:03

Според мен, бтв, трябва да важи единствено това, което е на гърба на билета, а на сайта да му бъде потърсена отговорност за невярна информация.
Не съм компетентен орган, де, но ако приемем, че написаното на сайта е това, което трябва да бъде взето предвид, тогава излиза, че тези, които са си купили билет от него, имат някакво право на връщане на парите, а тези, които са го взели, да речем, от билетния център на НДК, нямат такова право.
Което не ми се вижда точно.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

#718 eddie

    епископ

  • Енориаши
  • PipPipPip
  • 400 posts

Posted 04 юли 2012 - 21:03

Няма "по-силна" информация, в този случай потребителят е въведен в заблуда.

По въпросът - кое е първо или второ няма никакво значение, както и моето лично мнение. Законите трябва да се спазват, независимо дали се харесват на този или онзи търговец. Потребителите имат права, ако на някого не му отърва, може да започне да си вади препитанието с друга дейност.

#719 Satyr

    Администратор

  • Велики Магистри
  • PipPipPipPipPip
  • 7532 posts

Posted 04 юли 2012 - 21:08

Нещо повече - ако това на гърба на билета е за да плаши гаргите - разбираме се с някой в Евентим да промени условията на сайта за 10 минути, колкото да си поръчам билет при изгодни за мен условия, документирам тези условия (на сайта) пред нотариус и после примерно искам да вляза на стадиона със зареден пистолет, защото така е пишело на сайта в момента на поръчката :D

View Posteddie, on 04 юли 2012 - 21:03 , said:

Няма "по-силна" информация, в този случай потребителят е въведен в заблуда.
Започваме да се въртим в кръг и да се замеряме с клишета.
Съгласен - съм - потребителят е въведен в заблуда. Т. е. едната информация е заблуждаваща, а другата - не. Коя е вярната?
WeRock.bg - сайт за Праведна музика

#720 eddie

    епископ

  • Енориаши
  • PipPipPip
  • 400 posts

Posted 04 юли 2012 - 21:17

Всъщност, аз не се замерям с клишета, а ти давам извадка от ЗЗП. Ти можеш да си я тълкуваш както искаш...


Ето ти една проста задачка - купуваш си телевизор, в чиято гарацзионна карта пише, че при повреда и невъзможност да се ремонтира, телевизорът не се заменя със сходен и парите не се връщат. Да, ама в ЗЗП пише друго - че ако до 30 дни не се отремонтира, трябва или да се замени с нов или да ти се върнат парите.

Кажи ми сега кое сега е "по-силното"?





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users