foreigner, on Jun 30 2011, 11:39, said:


Judas Priest и Whitesnake в София08.07.2011г. - стадион "Българска армия"
Started by Ozzy, яну 31 2011 09:13
789 replies to this topic
#521
Posted 30 юни 2011 - 10:54
Концертът е само музика - на една, две или седем банди - и само това. Фестивалът е фестивал, а не концерт, заради всичко останало, което се случва покрай концертите на него. Това е.
I don't know how I managed it...
#522
Posted 30 юни 2011 - 11:01
whiplash159, on Jun 30 2011, 11:53, said:
Сега слушах интервюто и разбрах от къде е дошло това.
Простата математика показва, че няма начин Whitesnake да свирят повече от 1:45 часа, а като имаме предвид, че трябва да се подготви и сцената за Judas, се съмнявам Дейвид Ковърдейл и co да свирят повече 1:15.
Простата математика показва, че няма начин Whitesnake да свирят повече от 1:45 часа, а като имаме предвид, че трябва да се подготви и сцената за Judas, се съмнявам Дейвид Ковърдейл и co да свирят повече 1:15.
Да, аз това го бях написала в по-предните страници на темата. Петър Петров малко наизуст говори в интервюто, освен ако не са измислили някаква луда схема за 15 мин. да пренаредят сцената, в което силно се съмнявам, или да започнат по-рано от 17ч Слейд, както се случи мин. година с Антракс.
#523
Posted 30 юни 2011 - 11:18
Да попитам аз: това долуописаното влиза ли в представата за фестивал:
Източник: в. Дневник - http://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2011/06...garski/?ref=rss
Quote
Джаз фестивалът A to Jazz започва утре и ще продължи до 3 юли, съобщиха организаторите от фондациите A to Z и "Америка за България". На него ще участват както български, така и американски музиканти, сред които Монти Айдем, един от най-добрите интерпретатори на Франк Синaтра. Безплатното събитие ще бъде в Докторската градина в София и ще бъде посветено на американския джаз във всичките му периоди - от зараждането му в началото на 20 век до негови по-модерни представители.
На първия ден от фестивалната програма публиката ще чуе суинг триото "Сентиментал суингърс", съставено от Андрония Попова-Рони ("Насекомикс"), Десислава Андонова ("Фючър шок") и Вера Шандел заедно с "Мишо Йосифов сексет".
На 2 юли на сцената на Докторската градина ще се изяви българо-американската група Open Ended, които ще заложат изцяло на авторски песни. На същия ден от 15 ч. в сградата на Националното музикално училище "Любомир Пипков" ще има уъркшоп с Мишо Йосифов.
Смятаният за най-добър интерпретатор на Франк Синатра, Монти Айдем, ще закрие фестивала на 3 юли. Към неговото изпълнение ще се включат "Брас Асоциация Биг Бенд" с диригент Ангел Заберски.
Преди живите изпълнения през трите дни на фестивала българското диджей дуо The Smugglers Collective ще подгрее публиката с типичните за тях суинг сетове.
По време на събитието ще бъдат показани снимки от изложбата "Джаз" на фоторепортерите Евгени Димитров, Мирослав Златев и Стефан Марков, отразили някои от знаковите моменти от историята на българския джаз.
На първия ден от фестивалната програма публиката ще чуе суинг триото "Сентиментал суингърс", съставено от Андрония Попова-Рони ("Насекомикс"), Десислава Андонова ("Фючър шок") и Вера Шандел заедно с "Мишо Йосифов сексет".
На 2 юли на сцената на Докторската градина ще се изяви българо-американската група Open Ended, които ще заложат изцяло на авторски песни. На същия ден от 15 ч. в сградата на Националното музикално училище "Любомир Пипков" ще има уъркшоп с Мишо Йосифов.
Смятаният за най-добър интерпретатор на Франк Синатра, Монти Айдем, ще закрие фестивала на 3 юли. Към неговото изпълнение ще се включат "Брас Асоциация Биг Бенд" с диригент Ангел Заберски.
Преди живите изпълнения през трите дни на фестивала българското диджей дуо The Smugglers Collective ще подгрее публиката с типичните за тях суинг сетове.
По време на събитието ще бъдат показани снимки от изложбата "Джаз" на фоторепортерите Евгени Димитров, Мирослав Златев и Стефан Марков, отразили някои от знаковите моменти от историята на българския джаз.
Източник: в. Дневник - http://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2011/06...garski/?ref=rss
Edited by Jurisprudent, 30 юни 2011 - 11:19 .
Plus Ultra.
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
#524
Posted 30 юни 2011 - 11:53
Тук голяма дискусия какво е фестивал и какво е концерт.
Най-важният мотив у нас за покупка на билет е изпълнителят/те. След това като втора тежест идва цената. Едва ли откривам топлата вода - това си е пазарен пронцип за всеки тип продукт или услуга. Това го казвам за тези, които са си резервирали отрано за каварна квартири и хотели, щото зная какво да очакват от този фестивал. Хора, вие сте си резервирали спането, а не сте купили билети. И то сте едни 1000 човека от цяла България в първите 10 дни след обявяването на датите. То и за Сонисфеър в първите 10 дне са продадени 1000, ама билета. И оттам насетне - застой.
Резервиралите за Каварна първоначални 1000 човека след това изчакват кои са изпълнителите и поне половината от тях си купуват билет мах за два от трите дни. Защо - ми щото не му харесват изпълнителите в някой от дните, но има избор да го направи това - ще седи отвън с компанийка на по бира, ще плажува, ще се разхожда, морето е голям плюс на тази дестинация. Това са другите вече "екстри", които са изпитани и подтикват хората да ходят до Каварна, макар и групите да не са от "висшия ешалон" или от "първите им желания".
От другата страна имаш един ден с няколко групи, от които някои слушаш, други - не, но нямаш избор - вътре си. И в този случай кои са изпълнителите е от голямо значение.
Най-важният мотив у нас за покупка на билет е изпълнителят/те. След това като втора тежест идва цената. Едва ли откривам топлата вода - това си е пазарен пронцип за всеки тип продукт или услуга. Това го казвам за тези, които са си резервирали отрано за каварна квартири и хотели, щото зная какво да очакват от този фестивал. Хора, вие сте си резервирали спането, а не сте купили билети. И то сте едни 1000 човека от цяла България в първите 10 дни след обявяването на датите. То и за Сонисфеър в първите 10 дне са продадени 1000, ама билета. И оттам насетне - застой.
Резервиралите за Каварна първоначални 1000 човека след това изчакват кои са изпълнителите и поне половината от тях си купуват билет мах за два от трите дни. Защо - ми щото не му харесват изпълнителите в някой от дните, но има избор да го направи това - ще седи отвън с компанийка на по бира, ще плажува, ще се разхожда, морето е голям плюс на тази дестинация. Това са другите вече "екстри", които са изпитани и подтикват хората да ходят до Каварна, макар и групите да не са от "висшия ешалон" или от "първите им желания".
От другата страна имаш един ден с няколко групи, от които някои слушаш, други - не, но нямаш избор - вътре си. И в този случай кои са изпълнителите е от голямо значение.
#525
Posted 30 юни 2011 - 11:59
Превид прочетеното, аз лично не виждам причина това нещо да не бъде класифицирано като "малък джаз фестивал".
Що се отнася до времетраенето на групите, ето каква е била схемата на ежегодния КОНЦЕРТ "Gods of Metal" (пускам последните 5 групи, защото и тук вероятно ще бъдат толкова, ако няма подгряваща българска група - така можем да добием известна представа кой, кога и колко ще свири):
21:35 - 23:30 Judas Priest
19:35 - 21:05 Whitesnake
17:55 - 19:05 Europe
16:15 - 17:25 Mr. Big
15:00 - 15:45 Cradle of Filth
Що се отнася до времетраенето на групите, ето каква е била схемата на ежегодния КОНЦЕРТ "Gods of Metal" (пускам последните 5 групи, защото и тук вероятно ще бъдат толкова, ако няма подгряваща българска група - така можем да добием известна представа кой, кога и колко ще свири):
21:35 - 23:30 Judas Priest
19:35 - 21:05 Whitesnake
17:55 - 19:05 Europe
16:15 - 17:25 Mr. Big
15:00 - 15:45 Cradle of Filth
I don't know how I managed it...
#526
Posted 30 юни 2011 - 12:50
Ozzy, on Jun 30 2011, 00:09, said:
едни от най-голямите и посещавани фестивали в света ("Gods of Metal", "Sonisphere", "Ozzfest")
Като се размислих, виж до какво заключение стигнах:
Аз да кажем решавам да провеждам музикално събитие в Несебър. Поп музика. Джаз музика. Каквото там реша. Обаче аз решавам да не е еднократен концерт, т.е. днес да поканя 3 певци, които да излязат един след друг и после чао. Искам това да го развия като бизнес, да го провеждам всяка година около 15 август, празник на Несебър, да е атракция за дошлите турисити и т.н., да се провежда на амфитеатъра в града и т.н. Дотук добре. За да е успешен моя план, има смисъл да може да се рекламира, да събира внимание, да се утвърди като традиция. Ако аз днес нарека този концерт: концерт на група А (основна група) и Б и В преди тях (подгряващи), утре никой няма да помни, че това събитие се е случило на 15 абгуст 2011. Значи ми е нужно нещо разпознаваемо, различно от просто концерт еди какъв си. Демек марка, лейбъл. И аз тогава правя плакат: Фестивал "Музикален Несебър, 1ва година - група А + групи Б и В". Това е разпознаваемо и лесно за реклама. Питат ме от радиото и аз казвам: да, ние организираме ежегоден фестивал с това име, другата година пак, с други артисти. Далеч по лесно ми е от това да кажа тази година направих концерт, другата пак по същото време. И "етикета", който ми е най-лесно да сложа на това мероприятие, е фестивал, без да ме интересува колко дни, сцени, атракции и т.н. представлява
Ако аз съм организатор и искам да внуша идеята, че всяка година ще се провежда утвърден, традиционен концерт в София за феновете на рок музиката, ще му сложа лейбъл и ще го рекламирам така - Sofia Rocks да кажем. И ми е по-лесно да бъде не просто ежегодния концерт Sofia Rocks, а фестивалът Sofia Rocks. Така е и с другите имена, които ти изброи. Затова утвърдените им организатори не сядат да мислят каква е дефиницията на фестивал и да се опитват да сглобят фестивал по тази дефиниция. А правят мероприятие и го кръщават фестивал, защото е по-лесно и удобно за рекламиране, за набиване в главата на фена, звучи по-сигурно, а и мащабно, от еднократен концерт, вероятно провеждащ се ежегодно. Притежава своя собствена привличаща сила така, както Кока Кола не е решила да се нарича "кафяво газирано питие с хубав вкус", а Кока Кола, марка, която много по-бързо влиза в съзнанието, запомня се и се утвърждава.
Но това е от гледна точка на организатора. Той може всичко всякак да нарича. Той иска да купя неговия продукт и ми го представя по даден начин. Аз как го разбирам и преценявам е друго. Ти си дал няколко примера за "големи концерти" наричани от организаторите им "фестивали". Ама с/у това има един куп фестивали които са именно няколко дни + различни сцени и стилове + допълнителни атракции. Това, че твоите примери са с етикат фестивал не дава основание да ограничим фестивал до тях; и защо се наричат така, а са просто големи концерти - горе съм дал примерни разсъждения
Бтв, съжалявам за дългия пост, философстването и офтопика, но мисля че тове е близо до смисъла на доста неща, които въртим във форума още от прочутия израз за "фестивалната култура"
Edited by Jurisprudent, 30 юни 2011 - 12:51 .
Plus Ultra.
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
#527
Posted 30 юни 2011 - 13:01
Точно заради написаното от теб в първите два абзаца СМЕ са измислили фестивала "Арена Музика". И какво от това? Е ли фестивал според 99,9999999999999999999999 % от хората, които си имат някаква представа от тези неща, "Арена Музика"? Не е. Значи не стига само това, което си написал.
И между другото, съвсем погрешно е схващането, че за да е фестивал, трябва да е ежегодна проява. Изобщо, ама изобщо не е задължително. Това, че голямата част от фестивалите са ежегодни изобщо не означава, че това условие е задължително. Уудсток е първото нещо, което ми идва на акъла.
Също така изобщо не е задължително като условие да присъстват някакви атракциони, за да бъде едно нещо фестивал. Това, което твърди Foreigner. Да, не малка част от фестивалите имат атракциони. Други нямат. Няма такова условие, за да квалифицираме един концерт като фестивал. Да не говорим, че фестивалите принципно са концерти. Но имат своите особености.
Малко повече добре систематизирана и събрана информация тук и тук.
И между другото, съвсем погрешно е схващането, че за да е фестивал, трябва да е ежегодна проява. Изобщо, ама изобщо не е задължително. Това, че голямата част от фестивалите са ежегодни изобщо не означава, че това условие е задължително. Уудсток е първото нещо, което ми идва на акъла.
Също така изобщо не е задължително като условие да присъстват някакви атракциони, за да бъде едно нещо фестивал. Това, което твърди Foreigner. Да, не малка част от фестивалите имат атракциони. Други нямат. Няма такова условие, за да квалифицираме един концерт като фестивал. Да не говорим, че фестивалите принципно са концерти. Но имат своите особености.
Малко повече добре систематизирана и събрана информация тук и тук.
I don't know how I managed it...
#528
Posted 30 юни 2011 - 13:25
Ozzy, on Jun 30 2011, 04:01, said:
Точно заради написаното от теб в първите два абзаца СМЕ са измислили фестивала "Арена Музика". И какво от това? Е ли фестивал според 99,9999999999999999999999 % от хората, които си имат някаква представа от тези неща, "Арена Музика"? Не е. Значи не стига само това, което си написал.
Че това си е така. Написаното в първите два параграфа не казва какво е фестивал според мен. А е вариант защо един организатор може да нарече фестивал нещо, което не е фестивал
Ozzy, on Jun 30 2011, 04:01, said:
Мда, и аз ги чтох сутринта, но според мен не помагат много.
Plus Ultra.
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
#529
Posted 30 юни 2011 - 13:38
Защо? Много добре си е описано и на двете места какво Е фестивал. Дадени са и различните видове фестивали. Е, въпросът не е разгледан от абсолютно всички възможни страни, но човек добива добра представа за какво иде реч.
I don't know how I managed it...
#530
Posted 30 юни 2011 - 14:16
Ozzy, on Jun 30 2011, 14:01, said:
Също така изобщо не е задължително като условие да присъстват някакви атракциони, за да бъде едно нещо фестивал. Това, което твърди Foreigner.
После: ами ако форматът беше абсолютно същият, но с български групи? Групите ФСБ и Щурците като хедлайнъри + Смолмен, Фийлд и Атлантик на една сцена, с разделение по зони, един-единствен ден? Мисля, че никой нямаше дори да си помисли за това като за фестивал, въпреки че пак имаме пет групи.
Според мен самите Слипнот показаха какво мислят за събитието: "The promoter decided to cancel the show". Не "the festival", не "our show", ами "the show". "The show" може да бележи концерт, но посмъртно не може и не се използва за цял фестивал.
Jurisprudent е много прав с примерите си за нарочно помпозните прес-рилийзи, които целят да привлекат повече зрители. Все пак точно Болкън стоят зад неуспялата марка "Rock the Balkans festival" - четири групи в зала на една сцена в един ден първо НЕ Е фестивал и второ - определено не е нещо, което може да разтресе целия Балкански п-ов.
А това неодобрение стана направо демонстративно, когато кепето започна да говори злорадо за рязане на глави и стъпкването им в калта, нищо че - или по-скоро, още повече поради факта, че са се накичили със сиви цилиндери. Това, доколкото лорд Ходсдън можеше да проследи мисълта му, беше начинът, по който би действал Сталинг в Москва, а което е добро за Сталинг, признаваше си открито кепето, бе добро и за него.
#531
Posted 30 юни 2011 - 14:25
-----------------------------------------
Слушай силно!
Слушай силно!
#532
Posted 30 юни 2011 - 14:35
foreigner, on Jun 30 2011, 15:16, said:
след като според теб можем да наречем всеки концерт с повече от една група фестивал
Иначе те разбрах... Взимаме за пример Вакен. Представяме си за миг, че там няма атракциони и "други неща"


Quote
Според мен самите Слипнот показаха какво мислят за събитието: "The promoter decided to cancel the show". Не "the festival", не "our show", ами "the show". "The show" може да бележи концерт, но посмъртно не може и не се използва за цял фестивал.

Гледам, че в раздела им "Upcoming SHOWS" е поставено тяхно участие на КОНЦЕРТА "Rock in Rio"

I don't know how I managed it...
#533
Posted 30 юни 2011 - 14:48
Ozzy, on Jun 30 2011, 05:35, said:
"Sonisphere FESTIVAL"
Нещо тука не се разбираме. Sonisphere Festival е марка. Така както BMW е марка. Christain Dior. British Petroleum. Rio Tinto. Никой не казва "аз си купих BM", защотото третата буква е част от наименованието. Никой не може да има предвид официално Sonisphere като Sonisphere, без да сложи отзад Festivals, защото така авторите му са го кръстили. Ако една жена се казва Анастасия, ти не може да я наричаш Анаста. Тя не се казва така. Майка й я е кръстила Анастасия. Създателите на Sonisphere са го нарекли Sonisphere Festivals, независимо с какви цели. И затова Слипнот боравят с официалното наименование. Като пишат, че няма концерт в София, не я наричат Софи, защото не се казва така. Не са те онези, които са прибавили festivals към Sonisphere на сайта си.
Plus Ultra.
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
"This world is totally fugazi."
"We will always be so much more human than we wish to be."
"From the Stars back to our Cities"
Jazz fusion audio centre
1001 albums online
#534
Posted 30 юни 2011 - 14:50
Не съм съгласен. Марката е "Sonisphere", "Rock in Rio", "Wacken", "Masters of Rock", "Monstors of Rock" и т.н. Всичкото това са ФЕСТИВАЛИ. И това няма нищо общо с примера с БМВ и БМ.

I don't know how I managed it...
#535
Posted 30 юни 2011 - 15:18
Quote
.... зад неуспялата марка "Rock the Balkans festival"....
#536
Posted 30 юни 2011 - 16:21
Ozzy, on Jun 30 2011, 15:35, said:
Иначе те разбрах... Взимаме за пример Вакен. Представяме си за миг, че там няма атракциони и "други неща"
Тогава ще квалифицираме Вакен като концерт. Нищо, че е три дена. И нищо, че на него участват 88 425 групи всяка година. Няма бънджи, няма "други неща" - Вакен е концерт 




@tormentor - тазгодишният е "Sofia Rocks", а "много успелият миналата година" беше Сонисфиър, чужда марка, нямаща НИЩО общо с Rock the Balkans освен промоутъра, така както и Елтън Джон и Джетро Тъл нямат нищо общо, освен че и двата концерта бяха организирани от СМЕ

Между другото реших да направя фейсбук запитване по темата, после ще постна резултати (че ми стана интересно, а и трябва да намеря начин да отложа започването на курсовата ми работа по граматика

А това неодобрение стана направо демонстративно, когато кепето започна да говори злорадо за рязане на глави и стъпкването им в калта, нищо че - или по-скоро, още повече поради факта, че са се накичили със сиви цилиндери. Това, доколкото лорд Ходсдън можеше да проследи мисълта му, беше начинът, по който би действал Сталинг в Москва, а което е добро за Сталинг, признаваше си открито кепето, бе добро и за него.
#537
Posted 30 юни 2011 - 16:30
Не, бе, то е ясно какво искаш да кажеш... И аз дори не го оспорвам - на много фестивали има и различни благини от музика и сцена. Просто ти отричаш, че има фестивали, на които такива работи няма.
I don't know how I managed it...
#538
Posted 30 юни 2011 - 16:34
А, не отричам, просто въпросните фестивали пък са по няколко дена или пък имат няколко сцени, или и двете. Ама един ден, една сцена, пет групи и ценово разделение по категории - никакъв фестивал не е това

А това неодобрение стана направо демонстративно, когато кепето започна да говори злорадо за рязане на глави и стъпкването им в калта, нищо че - или по-скоро, още повече поради факта, че са се накичили със сиви цилиндери. Това, доколкото лорд Ходсдън можеше да проследи мисълта му, беше начинът, по който би действал Сталинг в Москва, а което е добро за Сталинг, признаваше си открито кепето, бе добро и за него.
#539
Posted 30 юни 2011 - 16:40
foreigner, on Jun 30 2011, 17:34, said:
Ама един ден, една сцена, пет групи и ценово разделение по категории - никакъв фестивал не е това 

"The Sonisphere Festival is a touring music festival which takes place across Europe between June and August. The festival is owned and promoted by Kilimanjaro Live with financial backing from AEG.[1] It has hosted heavy metal bands such as Iron Maiden, Metallica, Mötley Crüe, and Slayer."
Откъс от интервю с Ларс Улрих:
"How does Sonisphere compare to other festivals you’ve played?
Well obviously it has a tendency to feature harder bands or heavier bands. It’s just young. It’s a young festival and just getting its feet and sort of rooting itself. When you play a festival like Roskilde in Denmark, which has been around for God knows, 30 or 40 years or something, it’s a very established kind of thing. A lot of these festivals sell out before any bands are announced."
И т.н., и т.н. До утре мога да вадя от нета цитати, в които се казва, че това е фестивал. И то говоря за цитати от сериозни източници. Реномирани музикални списания, статии, интервюта на различни групи и др. Да, и 1000 такива цитата да извадя, те няма да са някакво сто процентово доказателство. Но все пак имат някаква тежест. Сериозна при това. За сметка на това, ти не можеш да намериш нийде из нета сериозен източник, който да казва, че Сонито е концерт. Не можеш да намериш нийде из нета, че когато Озфест е еднодневен, с една сцена е и на него свирят 7 групи не е фестивал, а е концерт. Не можеш да намериш нийде из нета, че "Gods of Metal", който тази година има всичко на всичко три групи повече от нашия Сони или нашия София Рокс, е концерт, а не фестивал.
I don't know how I managed it...
#540
Posted 30 юни 2011 - 16:52
Да, все пак изданията му в Западна Европа са с по няколко дни и/или няколко сцени и много групи, а тук получаваме мижав фрагмент от всичко това, само че под същата шапка. Но не шапката прави фестивала, а съдържанието
(добре ми се удава дървеното философстване гледам
)


А това неодобрение стана направо демонстративно, когато кепето започна да говори злорадо за рязане на глави и стъпкването им в калта, нищо че - или по-скоро, още повече поради факта, че са се накичили със сиви цилиндери. Това, доколкото лорд Ходсдън можеше да проследи мисълта му, беше начинът, по който би действал Сталинг в Москва, а което е добро за Сталинг, признаваше си открито кепето, бе добро и за него.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users