violator, on Aug 23 2007, 09:41, said:
Убеден съм, ако Трент Резнър е знаел какво ще стори Джони Кеш с "Hurt", изобщо никога нямаше да я изпее сам. В момента, в който я е написал, щеше да отиде и да я подари безвъзвратно на Големия Джони, с думите
"За мен е чест".
Интересно ми е, като как намираш кавърите на Джони на "The Mercy seat" и "Personal Jesus"!?
Виж, понеже за мен това е много важна песен, ще ти кажа, че през 1994-та, когато Трент е писал HURT, едва ли е мислил, че 8 години по-късно такъв велик певец като Джони Кеш ще реши не само да и направи кавър, но и да заснеме последното си видео въобще (което е на линка по-горе), представляващо кратка ретроспекция на живота му. За мен е страхотно показателно, че Джони прави това на HURT, а не на някоя от своите песни - от които има избор бол. Това просто пак показва, колко истински и земен човек е Джони Кеш. Разбира се показателно е, че на същия сингъл той избира да кавърдяса и PERSONAL JESUS. Въобще - интересно как хората обикновено предпочитаме да използваме като епитаф - нечии чужди думи, мисли, откровения.
Та самия Джони казва:
Quote
"When I heard that song, I thought, 'That sounds like something I could've written in the Sixties. There's more heart and soul and pain in that song than any that's come along in a long time. I love it."
Песента е препоръчана на Джони от Рик Рубин.
Обожавам я тази песен. Една от онези песни, които са истинско съкровище, защото са велики, макар и да не получават голяма популярност (СЛАВА БОГУ) при издаването си... Всъщност песента стана популярна чак като Джони я изпя.
Един от най-запомнящите мигове за мен тази година, беше да чуя Трент как я пее на живо. Рядък миг, безценен.
Иначе самият Трент е също достатъчно честен и откровен в реакцията си:
Quote
In an interview with Alternative Press, Reznor admitted that when Rubin first asked if Cash could cover his song, he was "flattered" but worried that "the idea sounded a bit gimmicky." The power of Cash's cover didn't fully hit Reznor until he saw the video:
“ I pop the video in, and wow… Tears welling, silence, goose-bumps… Wow. I just lost my girlfriend, because that song isn't mine anymore. … It really made me think about how powerful music is as a medium and art form. I wrote some words and music in my bedroom as a way of staying sane, about a bleak and desperate place I was in, totally isolated and alone. [Somehow] that winds up reinterpreted by a music legend from a radically different era/genre and still retains sincerity and meaning—different, but every bit as pure.Something that I made in my room, that came out of my little private backyard -- to have an icon like Johnny Cash juxtapose it into something that now, especially with the aid of that video, gives it a whole different set of scenery and a backdrop and a context to listen to it in. It works. And it probably works better than my version.
I was sad about the context with Johnny, but I felt honored to be a part of it.
I haven't listened to my version since then. I've been so proud of what they've done with it that I haven't thought that much about it. I'm over my initial shock, and I realize that's what music's all about. I've thrown some things in the pot, and now it's turned into something else. It's a pretty powerful thing.”
Reznor still occasionally refers to "Hurt" as "a song that isn't mine anymore."
Та дотам, че да заявява, че песента вече не е негова...
Трент даже впоследствие променя и текста на едно място, ако гледаш внимателно точно това видео от REACT NOW - ще видиш, че пее "I wear this crown of thorns..." - както го променя Джони.
Което пак е показателно как Трент приема HURT за песен по-скоро вече на Джони, а не негова.
За двата кавъра (както и каквото и да е сътворил КЕШ) - ще кажа, че са велиполепни - и точно в неговия неподражаем стил, в който е разрешено даже да се пее фалшиво, но никога да не се пее просто между другото - винаги от сърцето. Джони си е велик - за мен е заедно с Ленард Коен, Ник Кейв и Том Уейтс на едно ниво, където са ИСТИНСКИТЕ музиканти, просмукани от музиката си, и раздаващи частици от себе си на другите.
Иначе сега слушам нещо доста по-различно:
Един от любимите албуми за 2004. Голям фен съм и на DARGAARD, и на DOMINION III - въобще Тарен и Елизабет, каквото и да подхванат го правят невероятно.