The Lord of Steel не може да се сравнява с шедьоври от рода на "21" на Rage. Обаче не мога да се начудя на отрицателните коментари в Замунда. Та смея да твърдя, че новият Manowar превъзхожда всички Manowar от времето след Kings of Metal; и отразява жанровия подход тъкмо на Kings of Metal. Те (експериментаторски) са се завърнали към продуктовата концепция допреди Fighting the World: ниско, ниско, само дето звукозаписната технология вече е по-издържана, а вокалът е зрял (и перфектно си е влязъл в роля). Песните са интересни и вдъхновени; и ми напомнят най-добрите години на Kiss и Black Sabbath. А пък електрокитарните сола, макар и къси, са наслада за ухото: достигнато е високо майсторство от страна на Karl Logan (най-сетне: авторски почерк, който бих нарекъл intruder, по модела на китарите). Барабанистът пък (новият стар) внася автентика с концертния си стил и подчертано unplugged-озвучаване. Квинтово-квартовата хармония (т. нар. power chords) е разнообразена с цветни интервали (между китарата и баса). Браво на Manowar! Зрялост - това е етикетът, който поставям. И съм убеден, че албумът ще възбуди любопитството на критиката (т. е. в рок-средите няма да остане незабелязан). Има, разбира се, и слабо (и най-вече в композицията на вокалната линия, но не и като изпяване) парче: Expendable. Както и песен от баналния полиран стил след Kings of Metal: El Gringo. Но всяка от тях е с по нещо компенсирана - Expendable - с тежкия неподправен риф, а El Gringo - с възхитителното китарно соло. Текстовете не коментирам - фразеологията в тях отдавна съставлява онази характерна скалдическа поезия, по която не само ние разпознаваме Manowar. (Лично на мен като песни най ми допадат Born in a Grave и, естествено, Righteous Glory.)
http://jmethodius.blogspot.com
I was born in a grave.
Edited by Cesare Borgia, 16 юни 2012 - 15:41 .