0
Албумът оставил неизлечима следа в съзнанието Ви
Started by man on a mission, авг 07 2008 05:57
70 replies to this topic
#1
Posted 07 август 2008 - 05:57
Не знам до колко ще ви е интересна темата, но си мисля че е добър повод да си направим една кратка ретроспекция и да видим кои са тавите повлияли или оформили вкуса ни като такъв. Аз започвам :
- URIAH HEEP - Firefly
- IRON MAIDEN - Piece Of Mind
- MARILLION - Clutching At Straws
- HUGHES/TURNER PROJECT - 1 & 2
- KANSAS - Audio Visions
- KISS - Music From The Elder
- GAMMA RAY - Powerplant
- DEEP PURPLE - Fireball
- RAINBOW - Difficult To Cure
- THE BEATLES - ВСИЧКО
- ELP - Welcome Back My Friends
- NAZARETH - Close Enough For Rock'n'Roll
- RUSH - Hemispheres
- IQ - The Wake
- GRAND FUNK RAILROAD - E Pluribus Funka
Това са нещата които никога няма да забравя и спра да слушам.А кои са Вашите?
- URIAH HEEP - Firefly
- IRON MAIDEN - Piece Of Mind
- MARILLION - Clutching At Straws
- HUGHES/TURNER PROJECT - 1 & 2
- KANSAS - Audio Visions
- KISS - Music From The Elder
- GAMMA RAY - Powerplant
- DEEP PURPLE - Fireball
- RAINBOW - Difficult To Cure
- THE BEATLES - ВСИЧКО
- ELP - Welcome Back My Friends
- NAZARETH - Close Enough For Rock'n'Roll
- RUSH - Hemispheres
- IQ - The Wake
- GRAND FUNK RAILROAD - E Pluribus Funka
Това са нещата които никога няма да забравя и спра да слушам.А кои са Вашите?
What we need right now, is a miracle on earth
Let out hearts cry out, so our voices can be heard
Let us walk away together
From the never ending rain,
'Til the sun will shine for all of us again
Let out hearts cry out, so our voices can be heard
Let us walk away together
From the never ending rain,
'Til the sun will shine for all of us again
#2 Guest_Regen_*
#3
Posted 07 август 2008 - 12:39
Не е като да не сме обсъждали любимите си албуми, но тъй като си сравнително нов юзър ще се опитам да систематизирам и сведа до 10 онези стотици албуми на стотици групи и изпълнители, които са направили така, че музиката да се превърне в най-важното нещо в моя живот след семейството ми...
1. Genesis - Seconds Out
Формално това е концертен запис, а не албум, но само формално. За мен Seconds Out е първата осъзната поредица от 91 минути съвършена музика с които съм израснал, но едва на дванадесет години проумях напълно. След онзи момент всичко се преобърна в мен и ABBA и Smokie бяха пратени в коша поне за следващите петнадесет години.
2. Pink Floyd - Wish You Were Here
Твърде интимен албум за мен, не мога да говоря много за него.
3. Marillion - Misplaced Childhood
Отново твърде лични асоциации ми навява тази творба, но смело мога да кажа, че освен всичко друго музиката и най-вече лириката на този концептуален деликатес е повлияла в най-голяма степен при формиране на характера ми.
4. The Rolling Stones - Beggars Banquet
Албумът който отвори очите ми за истинския рок.
5. The Velvet Underground - The Velvet Underground and Nico
Ако тръгна да пиша за тази тава няма да ми стигне страницата...
6. U2 - The Unforgettable Fire
Мисля си, че заглавието на този колосален албум казва достатъчно за значението му за музиката като цяло!
7. Radiohead - OK Computer
Един от албумите без които днес нямаше да си говорим за музика или поне нямаше да си говорим за нея по същия начин.
8. Led Zeppelin - Houses of the Holy
Жалко, че прелюбимия ми Georid спря да пише по тези места, защото в противен случай щяхме да започнем вечния спор кой е по- по- най- Houses of the Holy или Physical Graffiti.
9. Peter Gabriel - US
Думи, за да се опише тази творба не са открити и не смятам, че някога ще бъдат открити.
10. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Малко странно е, че хора като Пийт Трювайвас и Нийъл Морс в най-голяма степен ми помогнаха да преоткрия магията на Бийтълс и най-после да проумея посланията им.
1. Genesis - Seconds Out
Формално това е концертен запис, а не албум, но само формално. За мен Seconds Out е първата осъзната поредица от 91 минути съвършена музика с които съм израснал, но едва на дванадесет години проумях напълно. След онзи момент всичко се преобърна в мен и ABBA и Smokie бяха пратени в коша поне за следващите петнадесет години.
2. Pink Floyd - Wish You Were Here
Твърде интимен албум за мен, не мога да говоря много за него.
3. Marillion - Misplaced Childhood
Отново твърде лични асоциации ми навява тази творба, но смело мога да кажа, че освен всичко друго музиката и най-вече лириката на този концептуален деликатес е повлияла в най-голяма степен при формиране на характера ми.
4. The Rolling Stones - Beggars Banquet
Албумът който отвори очите ми за истинския рок.
5. The Velvet Underground - The Velvet Underground and Nico
Ако тръгна да пиша за тази тава няма да ми стигне страницата...
6. U2 - The Unforgettable Fire
Мисля си, че заглавието на този колосален албум казва достатъчно за значението му за музиката като цяло!
7. Radiohead - OK Computer
Един от албумите без които днес нямаше да си говорим за музика или поне нямаше да си говорим за нея по същия начин.
8. Led Zeppelin - Houses of the Holy
Жалко, че прелюбимия ми Georid спря да пише по тези места, защото в противен случай щяхме да започнем вечния спор кой е по- по- най- Houses of the Holy или Physical Graffiti.
9. Peter Gabriel - US
Думи, за да се опише тази творба не са открити и не смятам, че някога ще бъдат открити.
10. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Малко странно е, че хора като Пийт Трювайвас и Нийъл Морс в най-голяма степен ми помогнаха да преоткрия магията на Бийтълс и най-после да проумея посланията им.
18.06.2017 - Phil Collins
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
19.06.2017 - Phil Collins
15.07.2017 - U2
13.10.2017 - marillion
#4
Posted 07 август 2008 - 17:02
Katatonia - Brave Murder Day.
#5
Posted 07 август 2008 - 21:19
WASP - The Crimson Idol
Никога преди албум не ми е въздействал така. Невероятно творение.
Judas Priest - Nostradamus
Въпреки че не е най-добрия Judas като усещане при мен се доближава до идола.
Manowar - Fighting The World
Първия албум на Кралете който чух. Промени живота ми. Дори да не е най-добрият им албум. Това беше и е моето разбиране за Хеви Метал.
Ахат - Походът
И досега не съм чул нещо по-добро издадено у нас. За мен това си остава единственият TRUE Ахат.
Никога преди албум не ми е въздействал така. Невероятно творение.
Judas Priest - Nostradamus
Въпреки че не е най-добрия Judas като усещане при мен се доближава до идола.
Manowar - Fighting The World
Първия албум на Кралете който чух. Промени живота ми. Дори да не е най-добрият им албум. Това беше и е моето разбиране за Хеви Метал.
Ахат - Походът
И досега не съм чул нещо по-добро издадено у нас. За мен това си остава единственият TRUE Ахат.
\m/
#6
Posted 07 август 2008 - 23:00
Чета и съм длъжен да му отговоря на тоя пич!
Ще бъда възможно най-кратък и ясен :
IRON MAIDEN - Powerslave - класиката си е класика брат.
BON JOVI - Keep The Faith - не може и без този.
WHITESNAKE - Come And Get It - старият SNAKE е истината.
QUEEN - PLay The Game - нямам думи.
AC/DC - Flick Of The Switch - хард рок (?) без компромиси.
HELLOWEEN - Pink Bubbles Go Ape - уникален до мозъка на костите си.
DIO - The Last In Line - перфекционизъм и странен сюжет като за втори албум - МЕЛНИЦА.
BLACK SABBATH - Sabbath Bloody Sabbath - невероятен обрат към по-опростен на моменти хард рок.
RAINBOW - Straight Between The Eyes - мммммммм ... RICHIE PLAY ON!!!
METALLICA - ... And Justice For All - оследният албум на групата - +18
MOTORHEAD - We Are Motorhead - КЛАНИЦА!!!
MEGADETH - So Far. So Good .... So What ? - странно как под въздействието на наркотици сое пишат такива велики рифове.
DEEP PURPLE - The Battle Rages On - Господ е мислил по български 94-та за световното и за тази тав
VAN HALEN - E5150 - нова ера нов (донякъде) стил .... и по-здравия вокал SAMMY HAGAR.
OZZY OSBOURNE - The Ultimeate Sin - Ето това вече е албум за който мога да си пиша до утре супелативи.
KANSAS - Vinyl Confessions - е да братята ELEFANTE са малка станен избор но албума мачка от 1-то до последното.
DEF LEPPARD - Hysteria - 6 хита пич ... цели 6
LED ZEPPELIN - Houses Of The Holy - ZEPPELIN не заслужават критики или комплименти ... те са просто ZEPPELIN=
JUDAS PRIEST - RAM IT DOWN - хеви метъла не е имал по-яко лице от JUDAS ... даже може и да не има повече.
С това завършвам своя поход сред вълните от музика в които плувам през целия си 18 годишен живот. ALL IN THE NAME OF ROCK'N'ROLL
Ще бъда възможно най-кратък и ясен :
IRON MAIDEN - Powerslave - класиката си е класика брат.
BON JOVI - Keep The Faith - не може и без този.
WHITESNAKE - Come And Get It - старият SNAKE е истината.
QUEEN - PLay The Game - нямам думи.
AC/DC - Flick Of The Switch - хард рок (?) без компромиси.
HELLOWEEN - Pink Bubbles Go Ape - уникален до мозъка на костите си.
DIO - The Last In Line - перфекционизъм и странен сюжет като за втори албум - МЕЛНИЦА.
BLACK SABBATH - Sabbath Bloody Sabbath - невероятен обрат към по-опростен на моменти хард рок.
RAINBOW - Straight Between The Eyes - мммммммм ... RICHIE PLAY ON!!!
METALLICA - ... And Justice For All - оследният албум на групата - +18
MOTORHEAD - We Are Motorhead - КЛАНИЦА!!!
MEGADETH - So Far. So Good .... So What ? - странно как под въздействието на наркотици сое пишат такива велики рифове.
DEEP PURPLE - The Battle Rages On - Господ е мислил по български 94-та за световното и за тази тав
VAN HALEN - E5150 - нова ера нов (донякъде) стил .... и по-здравия вокал SAMMY HAGAR.
OZZY OSBOURNE - The Ultimeate Sin - Ето това вече е албум за който мога да си пиша до утре супелативи.
KANSAS - Vinyl Confessions - е да братята ELEFANTE са малка станен избор но албума мачка от 1-то до последното.
DEF LEPPARD - Hysteria - 6 хита пич ... цели 6
LED ZEPPELIN - Houses Of The Holy - ZEPPELIN не заслужават критики или комплименти ... те са просто ZEPPELIN=
JUDAS PRIEST - RAM IT DOWN - хеви метъла не е имал по-яко лице от JUDAS ... даже може и да не има повече.
С това завършвам своя поход сред вълните от музика в които плувам през целия си 18 годишен живот. ALL IN THE NAME OF ROCK'N'ROLL
#7
Posted 08 август 2008 - 01:08
много са..е не чак много, но...има два, които мисля да спомена. един от периода когато слушах по-лек метъл и все още ги обичам като група. Kings Of Metal. Преди това бях слушал само Hail To England и въпреки, че ми хареса не ме зариби така, както Кингс-а и в последствие тази група ми стана може би най-любимата въобще. Другия най-повлияал ми албум беше Dissection - Storms Of The Light's Bane. Трудно е да се опише, освен с думата "шедьовър". Този албум толкова ме впечатли, че... демн, винаги ми е било трудно да описвам музика. За музика трудно се говори. Но това са може би двата албума, които са ми повлияли най-много в определен етап. Иначе имам доста още любими албуми. Тези обаче са нещо като крайъгълни камъни.
#8
Posted 08 август 2008 - 01:28
child of babylon, on Aug 7 2008, 23:00, said:
BLACK SABBATH - Sabbath Bloody Sabbath - невероятен обрат към по-опростен на моменти хард рок.
Точно обратното, дюд. Ако Кървавият Сабат е опростен, предшестващите го албуми какви са, детски песнички?
(Само да вметна, че не се сдържах)
#9
Posted 08 август 2008 - 01:43
Не знам кой албум ми е повлиял най-силно, но ако приемем, че броят слушания на даден албум е някакъв меродавен критерий, то излиза, че творбата, дала ми пътеводна светлина в живота е ето тази прелест...
Замунда Банана Бенд - "Нгуана уна е" , скъсвал съм го отвъртене.
Заедно с една 80-тарска ролка на Шкумбата. От време на време за фон звучеше и една таква на Бийтълс, ама един батко ми подшушна "да ги маана тия сатанисти, щото Лйенън си бил продал душътъ, ама не разбрах къде и за колко".
Замунда Банана Бенд - "Нгуана уна е" , скъсвал съм го отвъртене.
Заедно с една 80-тарска ролка на Шкумбата. От време на време за фон звучеше и една таква на Бийтълс, ама един батко ми подшушна "да ги маана тия сатанисти, щото Лйенън си бил продал душътъ, ама не разбрах къде и за колко".
#10
Posted 08 август 2008 - 08:23
Не, че не сме бистрили темата, но ще набележа някои албуми. Всеки от тези албуми ме е бутал с една стъпка надолу в дълбините на метъла.
1. Helloween - Walls of Jericho, King Diamond - Conspiracy
2. Metallica - ... And Justice for All, Master of Puppets, Slayer - South of Heaven
3. Blind Guardian - Tales from the Twilight World
4. Destruction - Life Without Sense
5. Sepultura - Beneath the Remains
6. Deicide - Deicide, Napalm Death - Harmony Corruption
7. Impaled Nazarene - Tol Cormpt Norz Norz Norz, Emperor/Enslaved - Emperor/Hordanes Land
Тук някъде времето спира да тече за мен
1. Helloween - Walls of Jericho, King Diamond - Conspiracy
2. Metallica - ... And Justice for All, Master of Puppets, Slayer - South of Heaven
3. Blind Guardian - Tales from the Twilight World
4. Destruction - Life Without Sense
5. Sepultura - Beneath the Remains
6. Deicide - Deicide, Napalm Death - Harmony Corruption
7. Impaled Nazarene - Tol Cormpt Norz Norz Norz, Emperor/Enslaved - Emperor/Hordanes Land
Тук някъде времето спира да тече за мен
... Through dreams I influence mankind...
#11
Posted 08 август 2008 - 08:43
Разрових се из стария форум защото бях 100% убеден, че съм ги писал тия албуми и друг път и в крайна сметка успях да си намеря въпросното мнение. Ето го, изкопирано точно от там:
Pink Floyd - Wish You Were Here - ВЕЛИКИТЕ! Една от първите рок групи, които прослушах въобще (в противовес с мнението, което съм чувал, че трябвало да слушаш мноооооого музика преди да можеш да разбереш дълбочината на Флойд) и по-специално албума от '75 защото знам наизуст почти всяка нота от него. Да - наистина не мога да си представя музиката без ТОЗИ АЛБУМ!!!
Guns N' Roses - Appetite for Destruction - апетитът за рок енд рол Също толкова важен от лична гледна точка колкото и горните титани
Helloween - Keeper of the Seven Keys pt 2 - посочвам само втората част защото си я намерих много преди първата. И до днес касетката заема почетно място във фонотеката ми.
Manowar - Kings of Metal - Manowar имат един неустоим чар, който почти всеки докосвал се до музиката им е усетил. А когато едва прохождаш в метъла това е от особенно голямо значение.
Iron Maiden - Somewhere in Time и Fear of the Dark - много от die-hard феновете на Maiden нямат кой знае колко добро отношение към тези албуми, но именно те ме накараха да си намеря останалите им неща, а и до днес двата са ми любими, особено "Somewhere..."
Metallica - Kill 'em All и Ride the Lighting - без тези два албума сигурно никога нямаше да прослушам траш
W.A.S.P. - The Crimson Idol - това беше албумът, чрез който осъзнах, че можеш да разкажеш пълнокръвна история с музика. И преди това бях слушал концептуални албуми, но благодарение на Идола погледнах на тази идея по друг начин
Savatage - Handful of Rain - един от най- ама най-любимите ми албуми. Първият ми сблъсък със Savatage, които и до днес са ми една от най- ама най-любимите групи
In Flames - Clayman - Огнените ме "отвориха" за дет метъл, което ги прави абсолютни достойни за да заемат местенце тук
Pink Floyd - Wish You Were Here - ВЕЛИКИТЕ! Една от първите рок групи, които прослушах въобще (в противовес с мнението, което съм чувал, че трябвало да слушаш мноооооого музика преди да можеш да разбереш дълбочината на Флойд) и по-специално албума от '75 защото знам наизуст почти всяка нота от него. Да - наистина не мога да си представя музиката без ТОЗИ АЛБУМ!!!
Guns N' Roses - Appetite for Destruction - апетитът за рок енд рол Също толкова важен от лична гледна точка колкото и горните титани
Helloween - Keeper of the Seven Keys pt 2 - посочвам само втората част защото си я намерих много преди първата. И до днес касетката заема почетно място във фонотеката ми.
Manowar - Kings of Metal - Manowar имат един неустоим чар, който почти всеки докосвал се до музиката им е усетил. А когато едва прохождаш в метъла това е от особенно голямо значение.
Iron Maiden - Somewhere in Time и Fear of the Dark - много от die-hard феновете на Maiden нямат кой знае колко добро отношение към тези албуми, но именно те ме накараха да си намеря останалите им неща, а и до днес двата са ми любими, особено "Somewhere..."
Metallica - Kill 'em All и Ride the Lighting - без тези два албума сигурно никога нямаше да прослушам траш
W.A.S.P. - The Crimson Idol - това беше албумът, чрез който осъзнах, че можеш да разкажеш пълнокръвна история с музика. И преди това бях слушал концептуални албуми, но благодарение на Идола погледнах на тази идея по друг начин
Savatage - Handful of Rain - един от най- ама най-любимите ми албуми. Първият ми сблъсък със Savatage, които и до днес са ми една от най- ама най-любимите групи
In Flames - Clayman - Огнените ме "отвориха" за дет метъл, което ги прави абсолютни достойни за да заемат местенце тук
ПИСУК!
#12
Posted 09 август 2008 - 11:58
Стената на Флойд - слушайки го, моята лична стена рухна и аз казах - Да)))))))))
#13
Posted 09 август 2008 - 15:35
Това са в общи линии нещата, които оставиха завинаги следи в мен и формираха музикалния ми вкус:
1. Metallica - Master Of Puppets / Ride The Lightning
2. Slayer - Show No Mercy / Hell Awaits
3. Sodom - Persecution Mania
4. Morgoth - Resurrection Absurd / The Eternal Fall / Cursed
5. Destruction - Life WIthout Sense
6. Carcass - Necroticism - Descanting The Inaslubrious
7. King Diamond - The Eye
8. Protector - Golem
9. Bathory - Blood Fire Death
10. Helloween - Walls Of Jericho
11. Abomination - Abomination
12. D.R.I. - Thrash Zone
1. Metallica - Master Of Puppets / Ride The Lightning
2. Slayer - Show No Mercy / Hell Awaits
3. Sodom - Persecution Mania
4. Morgoth - Resurrection Absurd / The Eternal Fall / Cursed
5. Destruction - Life WIthout Sense
6. Carcass - Necroticism - Descanting The Inaslubrious
7. King Diamond - The Eye
8. Protector - Golem
9. Bathory - Blood Fire Death
10. Helloween - Walls Of Jericho
11. Abomination - Abomination
12. D.R.I. - Thrash Zone
Edited by wolfy, 09 август 2008 - 16:07 .
Non Nobis Domine, Non Nobis... Sed Nomini Tuo Da Gloriam!
#14
Posted 09 август 2008 - 19:59
CRIMSON GLORY - TRANSCENDENCE
О,Велики,обясни на нас невежите,как се измисля такъв албум!
О,Велики,обясни на нас невежите,как се измисля такъв албум!
.:I HOPE I'LL DIE BEFORE I GET OLD:.
...fictional seduction on a black snow sky,sadness kills the superman,even fathers cry...
#15
Posted 10 август 2008 - 20:27
Anathema - Judgement
Amorphis - Tales From The Thousand Lakes
Ayreon - 01011001
Dark Tranquillity - Damage Done/Fiction
Empyrium - Weiland
Agalloch - The Mantle
Katatonia - Viva Emptiness
Draconian - The Burning Halo
Opeth - Blackwater Park
Wintersun - Wintersun
.. общо взето.
Amorphis - Tales From The Thousand Lakes
Ayreon - 01011001
Dark Tranquillity - Damage Done/Fiction
Empyrium - Weiland
Agalloch - The Mantle
Katatonia - Viva Emptiness
Draconian - The Burning Halo
Opeth - Blackwater Park
Wintersun - Wintersun
.. общо взето.
Edited by Ilith, 10 август 2008 - 20:28 .
#16
Posted 10 август 2008 - 20:34
Dio - "The Last in Line"
Savatage - "Dead Winter Dead"
Savatage - "The Wake of Magellan"
Iron Maiden - "Seventh Son of a Seventh Son"
Queensryche - "Operation: Mindcrime"
Evergrey - "In Search of Truth"
Evergrey - "Solitude - Dominance - Tragedy"
Ер Малък - "1"
Ер Малък - "Лично"
Ахат - "Походът"
Епизод - "Молете се!"
Епизод - "Мъртвец сред мъртъвци"
Metallica - "... And Justice for All"
Slayer - "Seasons in the Abyss"
Manowar - "The Triumph of Steel"
Virgin Steele - "The House of Atreus - Act I"
Deep Purple - "In Rock"
Annihilator - "Alice in Hell"
Annihilator - "Never, Neverland"
Rainbow - "Rising"
и др., ама сега нямам време...
Savatage - "Dead Winter Dead"
Savatage - "The Wake of Magellan"
Iron Maiden - "Seventh Son of a Seventh Son"
Queensryche - "Operation: Mindcrime"
Evergrey - "In Search of Truth"
Evergrey - "Solitude - Dominance - Tragedy"
Ер Малък - "1"
Ер Малък - "Лично"
Ахат - "Походът"
Епизод - "Молете се!"
Епизод - "Мъртвец сред мъртъвци"
Metallica - "... And Justice for All"
Slayer - "Seasons in the Abyss"
Manowar - "The Triumph of Steel"
Virgin Steele - "The House of Atreus - Act I"
Deep Purple - "In Rock"
Annihilator - "Alice in Hell"
Annihilator - "Never, Neverland"
Rainbow - "Rising"
и др., ама сега нямам време...
WeRock.bg - сайт за Праведна музика
#17
Posted 10 август 2008 - 20:58
След тази хубава савътейдж серия липсва само gutter ballet.
Иначе добре ме подсети, +1 за In Search of the Truth и Solitude Dominance Tragedy. ;р
Иначе добре ме подсети, +1 за In Search of the Truth и Solitude Dominance Tragedy. ;р
#18
Posted 10 август 2008 - 21:04
MERCILESS,Unbound,DEATH,Spiritual healing,Human,PESTILENCE ,Testimony of the ancients,OBITUARY,Cause of death
#19
Posted 10 август 2008 - 21:36
Нова Генерация - Отвъд Смъртта
Нова Генерация - Forever
Нова Генерация - Вход "Б"
Ахат - Походът
Mizar - Kobna Ubavina
Mizar - Свјат Dreams
Mizar - Mizar
Forseti - Erde
Tiamat - A Deeper Kind Of Slumber
Atrocity - Gemini
Deine Lakaien - White Lies
Diorama - A Different Life
Diorama - Pale
Diary Of Dreams - Freak Perfume
Rammstein - Sehnsucht
Rammstein - Herzeleid
Megaherz - Kopfschuss
Нова Генерация - Forever
Нова Генерация - Вход "Б"
Ахат - Походът
Mizar - Kobna Ubavina
Mizar - Свјат Dreams
Mizar - Mizar
Forseti - Erde
Tiamat - A Deeper Kind Of Slumber
Atrocity - Gemini
Deine Lakaien - White Lies
Diorama - A Different Life
Diorama - Pale
Diary Of Dreams - Freak Perfume
Rammstein - Sehnsucht
Rammstein - Herzeleid
Megaherz - Kopfschuss
Edited by Нещото което вие в нощта, 10 август 2008 - 21:39 .
Ние ще влезем в забравата
с поредния номер и код.
с поредния номер и код.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users